Efendim Mehmet Anadoluda orta sınıf diyebileceğimiz köylü bir ailenin çocuğudur.Ailesi Mehmet`i okuyup Büyük adam olması için tüm imkanlarını sarf ederek okutur.Mehmet`de ailesinin uğraşlarını boşa çıkarmaz ve,Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesini kazanarak sevince boğar.Efendim o zamanlar köyden bir kişinin çocuğunun Üniversite okuyabilmesi gurur verici bir durumdu.Bu günku gibi köyün yarısı yüksek tahsil yapacak imkanlarda değildi, bu yüzden aile haklı olarak gururluydular.Vel hasılı kelam Mehmet`i sevinç gözyaşlarıyla Ankara`ya uğurlarlar. Mehmet`in gidip yerleşmesi tabiki kolay olmamıştır.ilk mektup iki ay kadar sonra köy muhtarına ulaşır . Muhtar haso Müjdemi isterim Mehmet`ten mektup var diyerek mektubu Hasan ağaya verir.Hasan Mektubu heyecanla açar, birazda mahçup olarak Muhtara uzatır ;Bi zahmet okuyuver de bakalım havadisler ne durumda.Hasan ağa; Osmanlıcaya vakıf olsada Lattınce okur yazar değildi.Yani o günkü yüzde üç  okurlara dahil olmadığından cahil sayılıyordu.Gelki muhtarda tam olarak Latinceye hakim olmasada askerde hepeyce eğitim görmüş Köyün en okumuşlarından sayılırdı.
Muhtar mektubu yavaş yavaş okumaya başlar Hasan ağa pür dikkat dinler , Oğlunun iyiyim derslerim çok iyi sözleri onu ziyadesiyle memnun eder.Gözlerinden süzülen sevinç yaşlarını elinin tersiyle çaktırmadan siler
Hepeyce uzun olan mektup şu satırlarla nihayet bulur:
Babacığım Anneciğim imkanınız varsa biraz harçlık gönderirsiniz.Sizi çok seviyorum, herkese ayrı ayrı selam eder, kardeşlerimin gözlerinden.sizinde ellerinizden hasretle öper sizden
acele yanıt beklerim
Sizi çok seven Oğlunuz Mehmet
Hasan ağa Mektubu alır koşar adım eve gider hatununa uzatır.Müjdemi isterim der .Anne Mektubu alır koklar, On yaşlarına olan Fatime kızına verir, Kızım hele okuda Mehmet`ımın sesini duyayım.
Fatime yeni yeni okumaya başlamıştır.Bir saat kadar heceleyerek okur mektubu ..Her şeyi anlarlar fakat bu "yanıt"a takılıp kalırlar acaba Mehmet acele ne istiyor bizden...Çeşitli yorumlar yaparlar, Anne acaba Oğlum Çobanlık ederken köpekleri severdi bizden it mi istiyor fakat it istese neden itin yanını istesin ki...En makul tahmin buydu...Yan it
Bir miktar para hazırlarlar Hasan ağa mektuplan Muhtarın kapısını çalar, Bir miktar Para hazırladık bunu Mehmet`e gönderirsin kasabaya indinmi, Fakat şu "yanıt"i anlamadık acaba ne istiyor bizden sen anladın mı? Muhtar gözden geçirir oda anlamaz, Ve ortak bir karara varıp, Mehmet`e mektup yazmaya karar verirler.
Mektup şu satırlarla nihayet bulur:
Çok kıymetli Oğlum Mehmet, İstediğin "yanit`i burda bulamadık Muhtar emminede sorduk oda bilemedi, ben sana harçlığınla birlikte fazlalik para gönderiyorum Yan ıt`i Angaradan alırsın
Baban Hasan
( Yanıti Angaradan Alırsın başlıklı yazı Mustafaoglu tarafından 24.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.