Savulun Battal Gazinin Oğlu Murat Geliyor-4-

Börü dizisinde Kemal kimdir? Gerçek ismiyle Murat Arkın kimdir? | Gündem  Haberleri


Biraz sonra tüm köylüler Aygül’ün evinde birbirlerine gülümseyerek, Battal Gazinin oğlunu da görmenin sevinci ile hoş geldin sarılmalar kucaklaşmalar içinde toplandılar. Herkes birbirine şaşkın bakarken, köyün en yaşlısı Ruşen dede, şaşkın bakışlarıyla.

-Babanla çok cenge girdim evladım, seninle de girmeye hazırız, ne iyi ettin de geldin.

-Ver elini öpeyim ak dedem. İlk önce cephaneleri köyün dört bir yanına gömerek başlamalıyız. Erzaklar'a ihtiyacı olan köylere göndermek için iki gönüllü ile erzakları taşımak gerek.

Ortalıkta buz gibi hav esmesi gerekirken, sevinç dolu bir zafer havası esiyordu. Biraz sonra etrafı ölüm ve kan kokusu saracaktı bu kan ve ölüm kokusu Bizans keferlerine ait olacaktı.

Bu arada köye doğru kinleri ve nefretleriyle yol alan askerler, köyde eserleri olacak vahşeti kendi aralarında konuşuyorlardı. Askerlerden birisi.

-Bu baskınla köylülere ve Türklere gereken dersi vereceğiz. Onlardan korkmadığımızı göstereceğiz.

Bir diğeri ise.

-Seni bilmem ben çok korkuyorum! Ava giderken avlanacağımızdan öylesine korkuyorum ki!

-Sende ne korkak çıktın, onları kendi ellerimizle öldüreceğiz.

-Bu kadar emin olma derim.

-Bunu sakın Nikola duymasın, senin kelleni acımadan alır.

-Sonuç yine aynı olacak, kellerimiz birisinin kılıcının ucunda olacak!

-Sen fazla korku düşleri görüyorsun. Türklerden alacağımız ganimetlerle ve vergilerle krallar gibi yaşayacağız.

-Ben pek böyle olacağını sanmıyorum.

Bu arada köyde, köyün dört etrafını barutlarla ve dinamitlerle döşediler. Askerler köye yaklaşmadan onları ateş çemberi içinde kıskıvrak yakalayarak canlarını almayı istiyordu Murat ve köylüler. Aygül.

-Yiğidim izin ver köylüleri ben gölün etrafında fistanlarımla suya girerek buraya kadar çekeyim. Onlar kadınlara düşkündür.

Murat.

-Bu çok tehlikeli, bizler varken bu sana düşmez. Sen kadın ve çocuklarla köyün az ilerisinde ki kulübede saklanın.

-Olmaz yiğidim olmaz, biz kadınlarda savaşacağız.

-Öyle ise biz önden siz arkadan çarpışırsınız.

İnsanlık tarihinde vahşi savaşlar hala devam ederken, insanların vahşice katline dur diyecek yiğitler az sonra savaşarak şahadet şerbetini içmeye hazırlanıyorlardı. Az sonra gönderilen gözcü nefes nefese geldi.

-Geliyorlar yiğidim çok kalabalıklar!

-Sen az soluklan, Yüce Allah’ın izni ile onları yeneceğiz derslerini vereceğiz.

Herkes görev yerlerine dağıldı. Bizans askerleri ilerlerken, yolda atlı arabasıyla içinde içki varilleriyle yanlarına yaklaşan adamı görünce komutanları Nikola, askerline dur emri verdi. Askerin birine.

-Var yanına kim bu adam nereye ne götürüyor çabuk öğren de gel.

Asker emri alınca atını hızla yolda gelen arabacıya doğru sürdü. Arabacı gelen askeri görünce, arabasını durdurdu. Yanına yaklaşınca asker.

-Hey sen kimsin? Nereye gidiyorsun? Arabanda ne taşıyorsun?

Arabacı korku içinde.

-Asil Tekfur Vasiliu’sun emri üzerine kaleye şarap götürüyorum.

-Sen dur burada, bir yere ayrılma.

Asker geriye dönerek komutanının kulaklarına bir şeyler fısıldadı. Komutan Nikola sırıttı.

-Var yanına 4 fıçı şarabı al gel, savaşmadan önce şaraplarla ısınalım, neşemizi bulalım, neşemizle Türk kanı akıtalım.

Asker yanına üç asker alarak, arabacının arabasında dört fıçı şarabı indirip yuvarlayarak, arabacının gitmesine izin verdikten sonra, Nikola askerlere burada şarap içerek askerle neşelenmeleri için kamp kurmasını emrederek, kendisi için hazırlanacak yere doğru neşeyle yürüdü.

Mehmet Aluç


 

 


( Savulun Battal Gazinin Oğlu Murat Geliyor-4- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 25.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.