Dinde modernlesmek😏


   Herkesin dini düsüncesine saygi duyarim.Herkes dinini ozgurce yasamak en dogal hakkidir buna inanirim.Ama lakin; benim dinim islam. yasarken buna zarari olani gorursem elestirmek en dogal hakkimdir...


   Oncelikle dini; menfatten uzak tutmaliyiz.Gosteristen uzak olmalidir mesala...Ibadet gizlisi makbuldur benim inancimda..Namaz kilarken baskari gorsun diye isik yakmak deyildir; en ucra kosede kilip yaratiyla bas basa olmaktir. Zaten; allah rizasi icin yapilmaz mi ibadetler...baskasi icin yapiliyorsa kusura bakmayin! sessiz kalamam..


   Memfaat dedim;


Siyasi boyutuna girmek istemiyorum.


Ama diyanete hic soz etmeden gecemeyecegim;


Su ki; oyle modernlestirdiler ki dini.


Ezan tek sesten cikiyor. imamlar bedavadan maas aliyor...


   Cocukken biz camilere kosa kosa giderdik. mikrofonu kim kaparsa o okurdu ezani! simdi isa imam bile almiyor eline mikrofonu; almamayi bos ver cemaat yok diye aksam namazlarina gelmiyor...ya arkas helali harami anlatirsin bol keseden, once sen rizkini gozden gecirsene...Ben nasil tek olsamda gece yarisi is yerine gidiyorsam, sende geleceksin kimse olmasada.. yada sen toplayacaksin cematini...


  Diyer bir husus is yerinin camisinde


Ben cuma ya gitmeyi biraktim! bi gerekmez yuzunden...


  Adamda her pilik var..olabilir! beni ilgilendirmez, yasayis tarzi. namazda allahla kendi arasindaki meseledir.


Beni asil ilgilendiren tarafi; adamin kalkip muezinlik yapmasidir.La dürzü senin ne hakkin var benim namazima golge düsurmeye..gec bir kenarda kil namazini git ..şaşmam bir gun imamlik yapacam derse! ama o yonden rahatim hutbeyi bilmiyor😂


Adam allah rizasi icin yapmiyor emin olun, dini menfaat icin kullaniyor.


  Topluma şirin gorunme derdinde beyefendi...

( Dinde Modernlesmek başlıklı yazı Ramazan SAKA tarafından 26.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.