Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 22.02.2018
Okunma Sayısı : 1487
Yorum Sayısı : 8



Efendim, ''Zamanın  birinde  bir  köyün  bir  ağası  varmış''  Diye  başlayalım  söze. O  ''Bir  zamanlar''  denilen  zamanlarda  hangi  köyün  ağası  yoktu  ki  zaten. Her  neyse. İşte  bu  ağanın  oldukça  fingirdek  bir  kızı  ve  oldukça  saf ama  yakışıklı  bir  yanaşması  varmış  Mestan  adında...

Bir  gün ağanın  kızı tutturmuş  ''  Ben  halamgile  gideceğim''  Diye.  Ağa  da  kızının  hatırını  kırmayacak  bir  baba.  İllevelakin  uzakta  bir  yerde  bir  başka köyde  yaşayan hala  hatunun  yanına  kızını  tek  başına  göndermek  istememiş. Kızının  huyunu  bildiğinden  onu  sağlam  bir  adamına emanet  etmesi  gerekiyor.  İşte  bu  sağlam  ve  emin  adam  da  saf  Mestan'dan  başkası  olamaz  elbette.

Mestan'ı  yanına  çağırmış:

-  Bak Mestan.  Benim  kızı  alıp,  falanca  köydeki  halasına  götüreceksin.  Ayrıca  şu  bir  bakraç  yoğurdu,  bir  adet  keçiyi  ve  şu  bastonu  kızımın halasına  yani  benim  bacıma  vereceksin.

Velhasılıkelam  ağa  kızını,  bir bakraç  yoğurdu,  bir  adet  keçiyi  ve  bir  adet  bastonu Mestan'a  emanet  etmiş  ve  Mestan,  ağa  kızıyla  yola  düzülmüş.

Bir  müddet  yol  aldıktan sonra  nihayet  dar  bir  geçide  gelmişler.  Tam  geçidin  önünde  ağanın  kızı  fingirdemiş  Mestan'a

-  Ben  bu  dar  geçide  seninle girmem.

Mestan  şaşırmış.

-Niye  ki?

Ağa   kızı  kikirdeyerek  cevap  vermiş:

-Sen  bu  ıssız  yerde  beni  ş'aaparsın.

Mestan  tüm  saflığı  ile  cevap  vermiş:

-Bir  elimde  keçi,  öteki  elimde  bastonla  bir  bakraç  yoğurt  varken  seni  nasıl  ş'aaparım  ki?  Bu  mümkün  değil.

Ağa  kızı  hemen  patlatmış  cevabı:

-Ondan  kolay ne  var  akıllım.  Bastonu  yere  saplarsın.  Keçiyi  bastona  bağlayıp  bastonun  tutmacına  da  bakracı  astın  mı  iş tamam...

Bu  fıkrayı  niçin  mi  anlattım ?  

Efendim,  Ankara'da  E.G.O otobüslerinde ekranlar  varmış  (  Bizim  İstanbul'daki  bazı  İ.E.T.T  otobüslerinde  de  vardır. )   Ankara'daki  bu  belediye  otobüslerinde  ÇOK  TV  adlı  bir  tv  kanalının  ''  Pratik  Bilgiler  ''  Başlığı  altında  bir  yayını  varmış.  

Dün akşam 20.30  seferi  sırasında  bir  arkadaşım  bu  otobüslerden  birine  binmiş  ve  gözü  gayrı  ihtiyari  ekrandaki  ''PRATİK  BİLGİLER''  e  takılmış.

Verilen  pratik  bilgi  aynen  şu:

Bir  dikdörtgen  silginin  ortasını  güzelce  oyuyorsunuz.  Oyduğunuz  kısma  önceden  hazırladığınız  minik  kopya  yazılı  kağıdı  koyuyor ve  silginin  üzerine  o  sigiye  ait  markanın  vesairenin  bulunduğu  ambalajı  giydirip  masanızın üzerine  koyuyorsunuz.  Yani  silginin  içinde  bir  kopya  olduğunu  öğretmenin  anlaması  asla  mümkün değil.

Evet,  yanlış  okumuyorsunuz.  Böyle  bir  şey  ''  Pratik  Bilgiler''  Diye  sunuluyor. (  Bu  sabah 10.15  Otobüsünde  de aynı PRATİK  BİLGİ  yayınlanmış. )

Tam  otuz  üç  sene  öğretmenlik  yaptım.  Bu  süre  içinde kopya  çekmek  suçundan  disiplin  kuruluna  sevkettiğim  pek  çok  öğrenci  olmuştur.  Çünkü  kim  ne  kadar  sevimli  ve  öğrenciliğin  vazgeçilmezlerinden  biri  olarak  göstermeye  çalışırsa  çalışsın  kopya  çekmek  aslında  hırsızlıktır. Yani  biz  öğretmenler  aslında  kopya  çeken  öğrenciyi  cezalandırırken  cezasını  verdiğimiz  suçun  adı  hırsızlıktır.  Ya  da  haksız  kazanç  elde  etme  gayretini  suçlamış  ve  cezasını  vermişizdir.  Oysa  şimdi  bizzat  bir  büyük  şehir  belediyesi  çocukları  ve  gençleri  hırsızlığa  teşvik  ediyor ve teşvikle  de  kalmayıp  bunun  eğitimini  veriyor. 

Sanırım  bu  ve  benzeri  kötü  örneklerden  sonra  Tekirdağ  ilimizde  sınıfta  bir  öğretmen  ile  dalga  geçtikten  sonra  onu  belinden  tutup  havaya  kaldıran  öğrencinin  o  çirkin  davranışını  anlamakta  pek  de  zorlanmayacağız.  Balık  baştan  kokuyor  çünkü.  

( Pratik Bilgiler Mi Eşeğin Aklına Karpuz Kabuğu Düşürmek Mi? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 22.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.