Türlü türlü paket, ambalaj içinde durur hani. Aromalısı da olur, sadesi de. Kimi sigara bıraktırırmış, kimi sigarayı bıraktıktan sonra etkili olurmuş.

Ben kendisini pek sevmem aslında. Yapışkandır biraz. Şişip şişip patlatılır kimisi, buna deli olurum. Balon gibi görünür ilk bakışta ama, benzemediği kısa zamanda anlaşılır hani. Cak cak cak sesli çiğneyeni de vardır kendisini, ağzından eksik etmeyeni de, ağzına sürmeyeni de.

Ağız kokusunu alıyormuş diye, nanelisini çiğneyip, iyice ağız kokusu oluşturduğunu bilmeyenlerin ağızlarındayken sakız, bir görev üslenmiş gibidir. Yutulduğunda, mideye zararı yoktur ama, eğer boğazınıza kaçarsa, çok ciddi sonuçlara, telafisiz hasarlara neden olabilir. Sağda sol,a herkes tarafından edinilip, çiğnenebilme özelliği nedeniyle, kolay erişilebilir bir hali de vardır.

Üzerine oturursanız, yapışır kalır elbisenize. Çıkar çıkmasına ama, zordur, uğraştırır. Süner sonra, türlü kılığa girip, türlü yere ilişebilir, amman dikkat... Mesela son günlerde her yandan görülmektedir, herkes onu çiğnemektedir, türlü aroması vardır, herkese göre bir sakız üretilmiştir. Kim, hangisini çiğnemek isterse, onu çiğneyebilmektedir...

"gülüm: seni alır, dağa çıkarım,
Kahve bulamazsam kenger içerim,
Nasıl olsa gülüm seni beslerim"

Şairin kengerinden de yapılanı vardır ya, rabet görmez pek. Şöyle janjanlı, hele de ithal malı olunca, daha bir ilginçleşir, daha bir "in" olur. Açıkta satılmaz pek ama, üretim koşulları sıhi değilse, ciddi kanserojen içeriği de vardır, amman dikkat...

Kimseler, bizim bildiğimiz türedi zenginlerden kimseler, bu sakız işine yatırım yapmıyor pek galiba, ya da biz bilemiyoruz. Gerçi artık sakız üretmek isteyenler, bir iki gazete, bir kaç televizyon, bir ton da internet sitesi ediniyor, o da ayrı...

Anlayan anladı kabilinden olmadı umarım ama, bu da ancak böyle yazılabilirdi... Sakız, her yanımızı kapladı. Yapışıyor, patlıyor, sünüyor, ama hiç birimiz aklımıza getirmiyoruz onu dişimizden arındırmayı. Hem sakız tamam diş temizliğine katkı sağlar ama, ağızdan ağıza dolaşanları, pek bu işe yaramaz sanıyorum ne dersiniz? gördüğünüzü kerelerce tartın. Dikkat edin: sakız yapışması, kene yapışmasından bile tehlikelidir bu günlerde. Esenlikler dilerim efendim...
( Başlıksız Yazı başlıklı yazı Fırat AVCI tarafından 1/5/2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.