* Gönüldeki iman tellerini zaman zaman akort etmeliyiz. Bir teli koparsa ahenk bozulacaktır.


* " Gelen paşam, giden ağam ! " ... Yok öyle umursamamazlık, yalakalık. Bizde gelen daima paşa ; gidene de gelmeyene de yok eyvallahımız böyle biline.


* Ben kötü insanlara minnettarım. Onlar sayesinde iyiyi güzeli öğreniyor ve kıymetini biliyorum.


* Uzak durun benden. Yaşadığım çaresizlikler, yorgun ruhum ve bedenim bulaşmasın üstünüze başınıza. Yaşayın çok uzak haritalarda..Bakmayın halime yazık olur o gözlerinize...


* Yaşadığının adisyonunu kesecek ve ödetecek tek mercii yaradandır.


* Başına gelene ve geleceklere de eyvallah demek en büyük delikanlılıktır.


* Çerçevelerde kimler kalmadı ki... Sıkıştı nice yaşamlar yan yana... Kimi gülen kimi ağlayan ve öyle donup kalan.


* Menfaata dayalı " hep bana rabbena " niyet ve çakal dostluklar aldatmacadır. Leş kokusu yayılır ilişkilere.


* Arkanızdakiler sizi önde giden yapar ve merdiveniniz olarak yükseltirler.


* Hayat ; gerdek gecesinde ki bir gelin gibisin.


* Karşınızdakine ederinden çok değer verir ve yükseltirseniz önce sizin başınıza pisler.


* İnsan gönlü olmayınca bahanelere kurtuluşu gibi sığınır.


* Yaşlandıkça ağaran saçlar daha bir başka söylüyor yaşamın güzel olduğunu rüzgar vurdukça... Adeta müşterek bır nakaratın notalarında. Şimdi geçmişin geleceği daha sakin koynumuzda.


* Ölümüzden bir dirhem can kalmışken ; ķısa kısa atmak gerek adımlarımızi. Yeni baştan yasanılır mahaller yaratmalı .


* Direnemez insan bazen hayatın açık engin denizindeki hırçın dalgalarına. Bir liman arar barındıracak sevecen ve korunaklı.


* Bazen umutlar bile umutsuzdur. Çünķü örf vardır , anane vardır ve etraf aşılmaz duvarlarla çevrilidir.


* Taşı değil kayayı oturtsanız gediğine; yine de yetmiyor adama... O kadar bollaşmış ki gediği.


* İçiçe değil bundan böyle tüm sorunlara sırtımı dönüp yatacağım.


* Yüreğimde mahkum suskunluklarım. Onun için ya kesik kesik soluklarım.


* Döķüldü dökülecek bulutlarda ki yağmuŕ damlaları gibi gözlerdeki yaşlar. Ah yokmu şu başa gelen ve çekilen öyküler. Hepsi romanlara satır satır akıp gidecek.


* Sevinç ve mutluluklar bir sana bir bana değil her sokak aralarına kadar dolmalı; diyar diyar , öbek öbek.


* Nasılda dönüp durdu yaşamın acımasız çarkları. Ögüttü durdu dişlilerinde nice hayatları. Sanki tehnalaştı insanlık. Hadi yeni baştan hazırlanın daha güzelinde doğumlara sonra işe yaramaz pişmanlık.


* Şu dünyanın kuyrugundan tutup sallamalı. Tüm rezillikleri, ahlaksızlıkları baska alemlere yollamalı.


* Cevirmeli insan ara sıra başını dünlerine.Yarim yamalak olsa da selam vermeli yaşadığı şehirlere.


* Bazen bir liman arar insan sığınmak içiñ.


* Uçurum kenarındasınız bazen. Bitecektir herşey atsanız bir adım. İşte öyle bir adım ramak kalmışken ezele, biri uzanır tutar omuzunuzda ellleri. Ve bakar yesilden ela sevgi dolu yalvaran gözleriyle.


* Kaynağınız var ve gür ise musluğunuzdan gürül gürül su akar.


* Hayatınızda sizi mutlu eden biri veya birileri varsa borçlu kalmayın.


* Yaşamaya cesaret edemediklerimizi ; yaşayanları seyrederek ve bazen yererek bazen alkışlayarak heba etmemeliyiz.


* Öğrenmeden, bilmeden, yaşamadan iyi kötü ziyan edilmemelidir hayatlar.


* Yasadiklarimi depoladigim bir yüreğim ve şuur altım var benim. Ve taşımaktayım yaşam heybemde açıktan bir kısminida kapalı sandıklarımda zama zaman.


* Kişinin mutluluk ve acı dolu günlerindeki iştirak ve paylaşımlar ; dostlukların testini ve yeni baştan gözden geçirmeye vesile teşkil eder.


* Ķişinin bu dünyada ki yeri karşısındakinin yüreğindeki yer kadardır.


-* Hep al asla birşey verme.. iyi felsefe ! Ama alıp vermezsen yasatmaz seni vesvese....


* " İyi günün vakti geçmez ! " derler... Öyle bir geçer ki ... Her an tavında yaşanılır. Gerisi mazarete sığınmak için üretilmiş sözlerdir.


* " Ektiğini biçersin !!! " .. Atasözü ve deyimler sözlüģünde kalan... Hep yalan... Şimdilerde en halis tohumuda eksen , sarar etrafını yabancı otlar birden


*En adil yargılanma vicdanlarda olandır. Vicdanlarına esir yaşayanlar ; hayatın hitamında beraat edecektir.

 

 

 

 

( Yaşam Heybemden-33- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 4/10/2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.