-Ben düşünebiliyorum o halde özgürüm demek yetmiyor...


-Özgürlükleri kişisel,toplumsal ve evrensel olarak irdelemeliyiz.
Kişisel özgürlükler öncelikle ailenin ve toplumun verdikleri ile anayasal bağlamda yerli
yerine oturmuş ise orada toplumsal özgürlüklerde problemlerden söz edilemez.
-Evrensel özgürlükler tüm milletlerin eşit mesafede refah ve bağımsız hareket edebilmeleri söz konusu ise tam sonuç alınabilecektir.
-Kişisel özgürlüklerde aklıma ilk Hz. Ömer’in adaleti, Hz.Mevlana’nın
düşünsellği gelir.Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir hadisi ile özetlerim.
-Yani kişisel özgürlüğü,kişisel adaletin sağladığına inanırım.
-Toplumsal özgürlüklerde öncelikle siyasi otoritelerin bazı dengeleri orantıda tutmaları
gerekmektedir.Bu bağlamda hükümetler,halkın yönetici seçilmişleri olduklarının bilinci
ile halkın refahı için çalıştıklarında toplumsal özgürlükler eşitlik terazisine oturacaktır.
-Evrensel özgürlükler;Çok uluslu milletlerin, önderleri ve liderleri başta olmak üzere
tüm sivil toplum örgütlerine,din bilginlerine,akademik otoritelerine çok uluslu/küresel
özgürlükler adına yapılandırılmasında önemli görevler düşmektedir.
-Özgürlükleri kişisel tutmak son derece sakıncalı sonuçlar doğurur bunların yaşanmış
örneklerini hepimiz biliyoruz.O halde öncelikle toplumsal,daha sonra da evrensel
olarak masada tutmalıyız.
-Bunun için de binlerce yapılması gerekenler sayılabilir ama ben çok azına değineceğim.
-Silahlanmaların kaldırılması/silahlara giden paraların insan sağlığı ve onuruna harcanması..
-ADB ve İsrail’in Müslüman toplumlardan derhal çekilmeleri..
-BM’nin yoksullara yardım yerine,iş ve istihdam alanları projeleri geliştirmesi
-Ferdi zenginliklerin/olağanüstü servetlerin önüne geçilmesi.
-Eşit işe eşit ücret verilerek,vergilerin yeniden kapitalistler aleyhine ele alınması.Borsanın kaldırılması.İMF ile ilişkilerin sonlandırılması.
-Taban ve tavan da yaşayanlar arasındaki adaletsizliğin bir an önce makul bir seviyeye
İndirgenmesi.
-GSMH'nın örneğin:Türkiye de % 87 si en tepedekiler,dönüşsüz kredi kullananlar
rantiyeciler ile bürokratlar / siyaset dünyası ve yandaşları arasında paylaşılmakta olup diğer vatandaşlar bundan istifade edememektedir.Hattızatında çoğunluk GSMH dan atıl durumdadır.
-Konu çok derin,çok şey yazılabilir sıkıcı olmasın diye uzatmayacağım ne demek istediğimin anlaşıldığını sanıyorum.
-Servetlerin en büyüğü olan özgürlük adına hepinize selam olsun...

( Özgürlüğe Dair başlıklı yazı Atiye DANIŞ tarafından 1.11.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu