1 Tek Suçlu Eşarp (Türban)

Bu hafta yazımı bazı basın ve kişiler tarafından tek suçlu ve ideolojik olarak görülen zavallı eşarp ile ilgili yazmaya karar verdim.Zavallı tarih boyunca çeşit çeşit kumaşlardan yapılmış olan , geçmiş tarihimizden beri örf ananelerimize, inancımıza bağlılığımızdan dolayı bazen de moda olduğu için başımızı örtmek için kullandığımız eşarptan yani yeni adı olan ve tek suçlu olarak görülen TÜRBAN’dan.

Yaşamın içinde olan farklılıklar arasında Anayasamızda bir eşitlik ilkesi vardır... Kürdü, Türkü, çerkezi, lazı,Arnavutu göçmeni bir arada yaşıyoruz...
Kimsenin yaşayış tarzına giyim tarzına karışmıyoruz.En çok ta demokrasi yanlısı olduğumuzu vurguluyoruz ama demokrasinin nedense inançlarına göre yaşayan insanlardan ve başörtüsü yani suçlu olan ve ideolojik görülen türbandan yana işlemesine izin vermiyoruz..
Bu ne pehriz bu ne lahana turşusu…
Bizler Osmanlılar zamanında bile fethettiğimiz yerlerde yaşayan insanların inancına , ananelerine saygı duymuş bir toplumuz. Demokrasinin en çok işlediği bir dünya devinin Osmanlı imparatorluğunun torunlarıyız...
Ama atalarımızın cephede her türlü zorluklara rağmen namazlarını kılarak ve ALLAH ALLAH nidalarıyla şavaşarak elde ettikleri ve bize miras bıraktıkları bu tarih kokan yurdumuzda her ne hikmetse demokrasiyi tam manasıyla yaşamamıza izin verilmemeye çalışılıyor…
Şimdi Avrupa, laikliği yaşarken insan hürriyet ve inançlarına da saygı göstererek eğitim hakkını kısmıyor.....Bazı kendini aydın sayan kesimler tarafından laiklik arkasına sığınıp gerçek laikliği bilmeden genç kızlarımızın eğitim hakkını ellerinden almak için uğraş veriyorlar .Aslında gerçek olan şu…Bu insanlar başı kapalı insanların sadece tarlada bahçede çalışan kırsal kesimde yaşayıp köylerinden dışarı çıkmayan ırgat olarak görebilecekleri insanlar olsun istiyorlar.Bu zamana kadar hep böyle görmeye alışmışlar çünkü .

Laiklik ilkesi asla dinsizlik olarak düşünülmemelidir ,aksine her yurttaşı din ve inancında özgür bırakan, toplumumuzdaki mezhep farklılığından ileri gelen karşıtlık ve çatışmalarıda önleyen olumlu bir yöntemdir.Ama her ne hikmetse bizim kendini aydın ,başörtülü inasanları da gerici sayan bu zihniyetteki insanlarımız inancından dolayı başını örten ve bir çeşit moda olarak boyunlarını sıkarak bağladıkları başörtüyü TÜRBAN olarak adlandırıp toplumun her kesiminden en önemliside genç kızlarımızın en doğal hakkı olan eğitim hakkından soyutlamak istiyorlar..

Bizler gerçek demokrasinin ,gerçek laikliğin bilindiği ve yaşandığı bir Türkiye istiyoruz.Herkesin fikrini özgürce açıklayabildiği,inançlarını özgürce yaşayabildiği,ne bikini giyenin nede türban takanın yargılanmadığı gerçek aydın gerçek laik insanların yaşadığı ve demokratik bir Türkiye istiyoruz..Hoş kalın Hoşçakalın

Sevgi ve saygılarımla…


Sakine Bahadır

( Tek Suçlu Eşarp (Türban) başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 15.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.