1. Şef haklıdır.
2. Şef her zaman haklıdır.
3. Şefin haksız olduğu durumlarda 1. ve 2. maddeler uygulanır.
4. Şef uyumaz, istirahat eder.
5. Şef yemez, gıda alır.
6. Şef hiç bir zaman gecikmez onu alı koyarlar.
7. Şef hiç bir zaman iş yerini terk etmez başka bir yere çağırıldığı için ayrılmak zorunda kalır.
8. Şef iş saati gazete okumaz günlük bilgileri toplar.
9. Şef hiç bir zaman dedikodu yapmaz, sohbet eder.
10.Şefin odasına kendi fikirlerinizle girer şefin fikirleriyle çıkarsınız.
diye tanımlanan ilkelerdir kamu olsun özel olsun işyerlerinde patron her zaman haklıdır.
Bu maddelerI kimin yazdığını bilmiyorum ama  daha sonra eklemeler de yapılmış hem doğru hem de yanlış,özellikle mutfakta çalışanlar için şef olabilmek kariyerin zirve noktasıdır.
11.şefin eşi büyük şeftir.
12.Şefle dalaşacağına dağı dolaş.
13.Şefin bütün telefon görüşmeleri resmidir.
14.Şefin yaptığı espriler her zaman komiktir.
15.şefe yapılan teklifler görev olarak geri döner.
16.Şefin kararı beğenilmese de her zaman savunulmalıdır.
17.Astlar şefin hatalarını üstlenmeye her zaman hazır olmalıdır.
18.şefe fikir beyan ederken "sizin de bildiğiniz gibi"denir.
19.şefe atılan taklalar ödül ve sicil olarak geri döner.
20.Alçaklara kar yağar üşünür,şef her şeyin en iyisini düşünür.

YıLLarca şeflerle beraber çalıştığım için onlara yaranmak için yazılan bu sözlerin hepsine katılmak mümkün değil sonuç  itibariyle onlar da bizim gibi insanlar yani hata yapmaya meyillidirler ayrıca bir kısmınım nasıl şef oldukları da şaibelidir kiminin yeteneği yoktur kiminin tahsili.

Şefler gerçek üstü varlıklar değillerdir.
Gerçek yüzlerini izin veya zam istediğinizde görürsünüz.
Hastalığı "işten kaytarmak için bahane"olarak görürler.
Rapor alırsınız "doktora gidebiliyorsa işe de gelebilir"diye düşünürler.
Kiminin yasak aşkı vardır kiminin kumar alışkanlığı.

Merak edenler olur belki hemen söyleyeyim,henüz şef olamadım ama olmaya da niyetim yok.



( Şefin İlkeleri başlıklı yazı berberce tarafından 20.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu