Çocukluğum
Çocukluğumun geçtiği yer Ankara. 
Gecekondumuz vardı. 
Annem süt tozuyla yoğurt mayalardı. 
İspirtolu ocağımız vardı, kokusu ta dış kapıdan belirtirken. 
Annem beyaz pilav yapıyor zannedip çok seviniyorduk. 
Çoğumuz bilir beyaz pilavı?
Annem etliklerde ki , pazara giderdi komşu kadınlar ile birlikte. 
Biz kardeşim ile birlikte evde kalırdık. 
Çünkü annem bize gostil alacağını söylemişti. 
Gostilin ne olduğunu bilmediğimiz için kardeşim ile birlikte merakla Gostilin gelmesini bekledik ve zaman sonra Annem elinde pazar  fileleriyle kapıdan içeriye girdi .
Biz büyük bir heyecanla Gostili bekliyoruz?
Nihayetinde fileden Gostil çıktı ve bizde büyük bir hayal kırıklığı. 
Çünkü annemin Gostil dediği şeyin PATATES olduğunu görünce biraz üzüldük, biraz da anneme kırılmıştık. 
Annem gönlümüzü almak için elimize kağıt para verdi .
Şu an hatırlamıyorum ne kadar olduğunu?
Kardeşimin elinden aldım ikiye böldüm kağıt parayı. 
Daima adil ve adaletli bir insan olarak, kardeşim ile eşit paraya sahiptik artık. 
Mahalle bakkalına verdik iki parçaya yırtılmış parayı ve leblebi tozu , şemsiyeli şeker ve gazoz almıştık. 
Annem dışarıda elimizde bir şeyler yememize izin vermediği için evde sofra bezi üzerine oturup yemiştik. 
Kardeşim benim için çok önemliydi. 
Elini asla bırakmazdım. 
Korkuyordum çocuk aklımla ya kardeşimi çingeneler çalarsa veya kaybolursa diye elini asla bırakmazdım. 
Sonra büyüdükçe anladım ki, abla olmak güçsüzsen de güçlü olmak demekmiş. 
Daha sonra çocukların oluyor ve onlar için de güçlü görünmek zorunda olduğunu anlalıyor insan. 
En son bu duyguyu tekrar tattım. 
Annemin hastalandığın da.
Çünkü o zaman ben de, çok hastaydım ve güçlü görünmek zorunda kaldım. 
Anneme güç vermek için. 
Yaşam da benim de başıma hiç bir şey gelmeyecek dememeli insan. 
İnsanoğlunun başına her şey gelebilir?
Ve her şey gelip geçici bu dünyada, hiç bir şey kalıcı değil. 
Tıpkı acılar gibi.








Karacakız Emi Öztürk
( Çocukluğum başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 6.11.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.