YAVUZ SULTAN SELİM’İN SIRRI

Türkiye, ne zaman askeri bir operasyon düzenlese, televizyon ekranlarına çıkan emekli askerler, stratejistler ve uzmanlık alanları olsun veya olmasın bazı gazeteciler, ellerinde çubuklarla harita başına geçerek Ordumuz tarafından yürütülen harekatlarla ilgili bilgileri izleyicilerle paylaşmaktadır. Bu katılımcıların geçmişteki mesleki tecrübelerine saygı duymakla birlikte harekatla ilgili verdikleri bilgilerin TV ekranlarında ulu orta tartışılması, milli menfaatlerimiz ve askeri hassasiyetler açısından son derece sakıncalıdır.

Ermenilerin işgal ettiği Dağlık Karabağ’da kardeş devlet Azerbaycan’ın son derece başarılı bir şekilde yürüttüğü askeri operasyonlar bağlamında ekranlara çıkan kişilerin bu hususta kendilerini sağduyu ile ifade etmeleri gerekir.

Türkiye Cumhuriyet Devleti, “Tek Millet iki Devlet” anlayışı çerçevesinde Azerbaycan kardeşlerimizin her zaman yanında olacaktır. Asılsız iddiaları dile getirerek, düşmanın ekmeğine yağ sürmek kimsenin haddine değildir

Üç kıtada hüküm sürmüş, düşmanı Çanakkale’den geçirmemiş, Milli Mücadele’de yedi düvele karşı koymuş Tük Ordusu, üstün savaş tekniğini televizyon ekranlarında değil sahada sergileme kabiliyetine sahiptir.

Yeri gelmişken Yavuz Sultan Selim ile sadrazamı arasında yaşanan bir olayı aktarmakta fayda vardır.

Osmanlı Padişahı Yavuz Sultan Selim Han, ordunun sefere çıkması için ferman verir. Bunu öğrenen sadrazam, Yavuz’un huzuruna çıkar ve “Hünkarım, sefer buyurmuşsunuz, acep nereyedir” diye sorma cüretini gösterir. 

Yavuz Sultan Selim, sadrazamına dönerek; 

“ Sen sır tutmasını bilir misin ? ” der. 

Sadrazam, “Bilirim Hünkarım” diye cevaplar. 

Cihan Padişahı, sadrazama dönerek tarihe geçen kısa fakat oldukça anlamlı şu sözü söyler 

“Ben de bilirim”

Sır sahibinin kölesidir, söylendiğine sahibi o sırrın kölesi olur !

Her akşam televizyonlarda boy gösteren yorumcular Cihan Padişahı’nın bu tutumundan örnek alsalar iyi olmaz mı ?

                                                   Yalçın ATAMER   6 Ekim 2020 Bergama


 

 

 

 

( Yavuz Sultan Selimin Sırrı başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 6.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.