Eski fetöcülerden bilinen N.Alçı bir programda Katil Devletten bahsetmiş.Herkes ayaklanmış tabi ki.Bazı sorulara cevap vermek gerekiyor öncelikle.Her hangi bir zamanda her hangi bir devlete bazı sebeplerle yaptıkları için Katil olarak yaftalanabilir mi?Devlet nedir? Kutsiyet nedir?Mukaddes neye denir?
Devlet bir toprak parçasındaki insanların yönetimi için kurulan organlar toplamı değil midir?Yaşadıkları toprak parçasını Vatan yapan insanlar cumhuriyet vb.bazı yöntemlerle kendi yönetimlerini organize ederler. Devleti kurma ve yaşatma için bazı kurallar koyarlar,bu kurallara göre devlet organlarını belirlerler.Bu bakımdan insan kurgusu olarak düşünülürse elbetteki kutsal sayılamaz.Çünkü bir kavramın Kutsal olması için kaynağının vahiy olması gerekir.  
Bu bakımdan benim bildiğim kadarıyla Devlet kavramının Kur'anı Kerim'de karşılığı yoktur,ama Peygamber Efendimiz(sav) aynı zamanda devlet başkanı olarak yargı ve yürütmenin başıydı. Ve boş konuşmadığı ayetle sabit olduğuna göre... 
Eski Türk töresinde Devletin başındakiler kutsaldı.Bu kutsiyet biraz değişşe deTürk devletlerinin tamamında olduğu gibi Selçuklu ve Osmanlı'da da vardı.(Farklı bir yorumla TC de de bu kutsiyetin varlığından bahsedebiliriz.)Türk insanı yöneticilerine verdiği kutsiyeti şuur altında her zaman devem ettirdi.
Çeşitli yayın organlarında İslami kimliği olan kişilerin devlete bakışları sosyalistlerden faklı değil.Halbuki Müslüman için devlet büyük bir gereklilik.Üç kişi veya iki kişi yolculuk yaptığında birisinin reis olması emri,Ulül Emre itaatin farz olması devletin kutsal değilse bile Mukaddes olmasının delili bana göre.Kendisinin tehlikede gören devletin karşılık vermesi nefsi müdafaa sayılmalı doğal olarak.Mesele nefsi müdafaanın şeklinin belirlenmesi. 
Bizim dışımızdaki hiç bir devletin nefsi müdafaasının şekli belirlenmiş midir?Hayır.Hayır diyorum çünkü bilmiyoruz.Batılı ülkelerde devletlerin nefsi müdafaa olarak ne yaptıklarını bilmiyoruz.Ama muhaliflerine çiçek vermedikleri kesin.Geçmiş yıllarda G8 zirvesinde İngiliz polisinin göstericilere copla girdiğini biliyoruz ama kaç kişinin çürüğe çıktığını bilmiyoruz.İngiliz basını bizimkiler gibi şeffaf olmadığı için sadece bir fotoğraf yayınlandı.Tabi bu arada devletine bildiği halde Katil diyen kaç yabancı gazeteci vardır?Ben bilmiyorum bilen varsa söylesin.  
( Devlet Katil Mi-kutsal Mı başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 30.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.