Yirmi beş yıldır biz bu işi yapıyok agabey (!)

Daha iyisini, kullanışlısını, estetiğini istemez mi insan?
 Bir iş, tamirat, revizyon veya sipariş usulu bir ürün satın alırsınız. Ya da bir hizmet sektöründen bir alışveriş de olabilir.
Daha fonksiyonel, ucuz, ulaşılabilir, uzun ömürlü olmasını, daha güvenli olmasını istersiniz değil mi para verip aldığınız ürün veya hizmetin?
Ne yaparsınız, bilgi, görgü, deneyim ve donanımınızı konuşturursunuz.
"Beyefendi, şunu söyle yapsak daha hoş olmaz mıydı" dersiniz öneri sunarsınız kibarca.
Ve "demez olaydım" diyerek sözünüzü geri almak istersiniz fakat muhatabınız susmaz.
Ne hakkınıza, ne haddinize dededen kalma usullerle, yontma taş devri üretim tekniğiyle,
kalamoza defterlerinde tutulan muhasebe sistemi varken, yeni bir öneri getirmek.
"Yirmi beş yıldır biz bu işi yapıyok agabey (!)"
diye sözünüzü kesiverir, kanaatkar özgüveniyle ve cesurca ustamız.
Tamam yirmi beş yıldır bu işi yapıyorsun da hep aynı teknik, yöntem  ve taklitle yapıyorsun.
Bilim, sanayi, endüstri ve teknoloji devrimini yapmış ülkeler, acaba bu işi aynen böyle mi yapıyorlar?
Hiç merak ettin mi?
Merak etmeyecek misin!?
İlgi duymayacak mısın?
Gelişmiş ülkelerde 200 yıllık şirketler varken,
bizde mahalle bakkalı gibi yirmi yılda kepenk kapatan kaç işletme vardır?
Yirmi beş yıldır bir  işi yapmak, gelecek yıllarda yol ve yöntem geliştirmene engel midir?
Turşuyu aynı yöntemle kurup satabiliriz.
Diğer işlerimiz asla statik olmamalıdır.
Bilim, mantık, estetik ve adalet süzgeçinden geçirerek daima gelişim ve değişime açık olmalıyız. Ben yazayım da siz yine bildiğinizi yapın.
06.03.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
@armozdeyis
( Yirmi Beş Yıldır Biz Bu İşi Yapıyok Agabey (!) başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 6.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.