** Dil her şeyi söyler; ama tasdikçisi vücut  dilidir. Ona dikkat gerekir.


** Özgüveni olmayan insan ; korkak, mutsuz ve başarısız yaşamaya mahkumdur.


** İnsanlık alemine ikram edilen kuran-ı kerimi rehber edinmek huzurlu ve mutlu yaşamanın anahtarlarını ihtiva eder.


** Fanatiklik bir teslimiyetin ifadesidir.. Her an evrimin sürdüğü yaşamda; fikirlerin sabitleştirilmesi cahilliktir.


** Yaşayamadıklarına üzülmek yerine; yaşadıklarına şükür ederek gülmeli insan.


** Birine konulan ambargolar; başkalarına konulmuyorsa orada bıkkınlık ve ahlaki aldatmaca vardır.


** Onun var, benim neden yok diye sevgili edinme yarışlarının sonu hüsran yaşamaktır


** Bir fikrin, ideolojinin ; amigo, fanatik ve borazancısı, bayraktarı olmak diğer kesimlerden dışlanmaya nedendir.


** Her konuda bukalemunsu insanların artışı; toplumların gelişmesine engeldir.


** İnsanlar karşısındakini kendi gibi gördüklerinden kaybederler.


** Şuur altında kayıt gören aldatılmış olaylar güvensizliği betonlaştırır. Ve artık herkes güvensizlik potansiyeline sahiptir.


** En hoyrat şey zamandır. Geriye kalansa bir varmış, bir yokmuşla başlayan masaldır.


** Gece debreşen duygular; aydınlık vurunca değişip aslına dönüşür.


** İnsanları cinsiyetlerine göre değil , kişi olarak görmek asıl olmalıdır.


** Herhangi bir sorunda çözüm ortağı olabilmek harika bir duygudur.


** Şu şöyle demiş, bu böyle söylemişleri bırakıp; kendimize has söylemlerimiz olmalıdır.


** İyi ki özlemler var. Umudun daniskası, yaşamanın kamçısı.


** Yaşam yolunda; her kul hayatının mühendisidir.


** Ne kadar çerçöp varmış gözümde. Düştükçe yere, iyi görür oldum birdenbire.


İnsanlarla barışık, kin ve nefretlere, hasetliğe meydan vermeden yaşamak müreffeh bir hayatın mihenk taşıdır.


**Sahip olduğun her ne ise " benimdir " demeyesin. " yanımda, bende " de. Çünkü herşey Allah' ın takdiri ve dilemesidir.


** Bir gün var ya bir gün ; ya sen ya da gözlerine bakmaya kıyamadıkların vedaları yaşamaya mahkumdur.


** Gönlünüzün köşkünde biri oturuyorsa; kiracı olmamalıdır.


** Dudaklarınızdan dökülen sözler, yüreğimize sarılmadıkça tad alamazsınız.


**Dertleşmek, anlatmak ve ağlamak mı istiyorsun ? O halde bir dostun olmalı seni bağrında yatırabilecek .


**Kimisi insanlık, sevgi , güzel hasletler doldurur yaşam heybesine; kimileri de çer çöp ve pislik.

( Yaşam Heybemden - 83 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 7.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.