* Üzülmekten yorulunca insan; vazgeçer her şey den.

* Çile varsa hayat var. Hayat varsa çile var. Ya nerede rahat ve huzur ? İlla ölmek mi gerek.

* İhmal ve cehaleti kadere bağlamak , öyle avunmak; affedilmez bahanedir.

* Bazen susmak en keskin yanıttır.

* Gerçek sevdalarda kabahatlar asla ayrılığa neden olmaz.

* Sürahide su olmak teslimiyet; dereler , ırmak ve denizde su olmaksa coşkulu özgürlüğün adıdır.

* Onca namert ve kalleş varken ; delikanlı ve hanımefendi kalmak onurdur.

* İyi veya kötü ne yaşanmışsa tortusu kalır gönül kabında.

* Nedir ki ölüm dediğin ; topu topuna bir kerelik alt tarafı. Ya her gün manen ölmek ? Akıl ötesi ve kahredici işte.

* Sevginin yaşanması ve büyüyüp sevdalara ulaşması için güven temeldir.

* Her insanın içinde mutlu olacağı bir yer vardır.

* " Gibi " kelimesi bir benzetme ve ahvali tasvirde en sık kullanılan kelimedir.Ya kelime haznesinin eksikliği, ya baştan savmak.ya da umursamamaktır. Mesala " kız gibi çocuk ! " Neden o delikanlıyı anlatırken bu benzetme yapılır ki.?

* Bazıları insanlara sadece hayal yaşatmak için vardır.

* Bir şeyi izahta nakarata başvurmayın.

* Bazen unutmak için sadece ölmek gerekir.

* İnsanın kendini bulması için ; kendinden vazgeçmesi gerekir bazen.

* Şehvetle öpmekle sevgi ve şefkatle öpmek ayrı ayrı duygu ve davranışlardır. Biri birkaç dakika sonra geçer gider diğerleri ise büyütücü ve yaşanılır olandır.

* Yakınlarına yakın olmanın kriterleri farklıdır.

* İki dudağının arasından çıkar aldığın nefes. Ölüm işte peşi sıradır bilesin.

* Verdiğin nefesi yeniden geri almaya mahkumsan bilmelisin ki hepsi Allah' tan.

* Her yaşam ölümün arefelerinde hüküm sürer.

* Suç ve kabahat. İkisinin ayrı tarif ve müeyyideleri vardır.Fiillerinde Biri cezayı diğeri kulak çekmeyi gerektirir.

* İçeriğini bilmediğiniz konu ve olaylarda taraf ve ahkam kesici olmayın.

* " Bensiz yapamaz." havasında olanlar; hele bir öl de bak öbür alemden .

* Halim benim ; ilgilendirmez kimseleri..Ati de benim razıyım; kabulumdür Allah' ın verecekleri..

* Yemediğin halt kalmasın ; sonra o meşhur " özür dilerim ." cümlesinin kerametine sığın , iki çiçek birkaç süslü isimli pasta... Oldu bitti öylemi ?

*Genellikle eğlenen insan karşısındakinin üzüldüğünü farketmez.

*Ne kadar güçlü de olsa; isteyen kulak duyar çığlıkları.

*Yürüyorsun; sağından solundan o geçiyor, bu geçiyor. Peki sen onların neresinden geçiyorsun? Geçenlere değil, kendi yönüne bak ...

( Yaşam Heybemden- 45 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 3.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.