** Moral olsun diye hiç kimseye ederinden fazlasını vermeyin.


** Bazı münakaşalar çok büyük dostluk ve sevdaların doğmasına sebep teşkil eder.


** Bir harf bile kavgaya sebep oluyorsa orada dikkat ve önem vardır. Neticede sulh olunuyorsa onda da dostluk ve sevginin büyümesi kaçınılmazdır.


** Özlemle pişen sevginin tadı emsalsizdir.


** Beklentisiz şefkat, sevgi, merhamet göstermek çok büyük bir haslettir.


** Bazılarının ömrü hep " öküz altında buzağı " aramakla beyhude geçer gider. Evhamları hem kendilerine ve hemde yakınlarına yaşamı zehreder.


** Her branşın bir öğreticisi var. Bir şekilde de öğreniliyor.Ender olan ise hayata dair olanları öğreten hocalar. Ve öğrenilmesi daima zor olandır.


** Attımı üçlük atacaksın hayat çemberinin filesine. Hoşlarına gitmesede.


** Biri görüşme talebinize " Vaktim olduğunda görüşürüz ! " diyorsa bilin ki onun indinde bir anlamınız yoktur. Boşuna beklemeyin ve emek sarfetmeyin.


** Her şeyin bilindiğinin sanıldığı yıllar gençlik yıllarımızdır.


** Pek az şey bildiğimizi anladığımız yıllardır ihtiyarlık.


** Herkes kendi kulvarında koşmalıdır.


** Evlatlarımızın maddi ihtiyaçlarını gidermenin yanı sıra onları şefkat, sevgi ve ilgimizle doyurmakla mükellef olduğumuz unutulmamalıdır.


** Bilinçsiz ve aşırı otoriter davranışlar gençlerimizi başarısızlığa itebilir.


 


** Hüznün, dertlerin insanlara anlatılmasında çözüm elde edilemez. Bunları verene sığınmak, dilemek tercih edilmelidir.


** Her düşüş veya tökezlemek daha güçlü olarak hayata devamı getirebilir.


** Yaşamak ve mücadele mesafesi bizce malum olmayan ömürlük bir maratondur.


** Söylediğinizi anlamamışa yatan; çok zeki ama sizi umursamayan ya da bir plan içinde olandır.


** Anlamış olmakla anlayamamış olmak kadar; anlamış gibi görünmek ayrı şeylerdir. Birinde dürüstlük ve akıllık , diğerinde ise sahtekarlık ve aptallık başroldedir.


** Acemiliklere tahammül ve anlayışla yaklaşmak erdemli bir fiildir.


** Küçük parçaların üzerinde yükselir büyük işler. Küçük adımlarla başlayıp gittikçe büyük büyük adımlara dönüşür yürüyüşler. Başlamaktır niyettir bütün mesele.. Hadi başla şimdi sabah ezanıyla. Bugün olmasa da hepsi ; devam. Bir gün nasılsa beş vakte kavuşur alınlar.


** Mesele her şeyi ile kul olduğunu anlamasıdır insanın. İnce sızıları ile yaşamasını bilmesidir.


 

( Yaşam Heybemden -42- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 7.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.