1 Hayallerimiz Ve Biz...

Ne kadar realist olursak olalım, hayal kurmadığımız bir dönem  yoktur.

Gençlik hayalleri başka, orta yaş hayalleri daha başkadır.

Gençlikte duyguların etkisiyle sevgili, sevgiliye özlem ve kavuşma hayalleri ile gelecekte arzu edilen meslek, hayal dünyasının zenginliğinde defalarca gerçek üstü yaşanır.

Hayallerin beklenilen sonuca ulaşması, onun gerçeğe yakınlığı ile ilgilidir. Gerçekle ilişkisi olmayan hayaller insanı hüsrana uğratır.

Sokaklarda yaşayan evsiz ve işsiz birilerinin piyangodan para çıkmasını beklemeleri veya,

Mısır'da olmayan bir yakın akrabadan miras beklentisi,

Masallardaki gibi padişahın, bu güne uyarlanırsa zengin ve nûfuzlu birinin kızıyla sonu evliliğe uzanacak bir aşk...

Hayal denilse de, gerçeğin de hayal ötesi bir şeydir.

Olabilirliği imkanlar dahilinde olan hayaller insanın iç dünyasını zenginleştirir ve yaşama sevinci verir. Zira o hayallere yönelik planlar kurgulanır ilgi ve çalışma o yöne kaydırılır.

Kişi ne olmak istiyorsa, kararından ve azminden çark etmedikçe olmak istediği kişi olur, yeter ki vazgeçmesin.

Sizler de rastlamış olabilirsiniz,

Eğitim düzeyi düşük dar bir çevrenin olumsuz şartlarında  "okumak istiyorum" diye tutturan bir çocuk...

Okul bittiğinde bulundukları nahiyede devam edeceği okulun bulunmaması sebebiyle içine kapanıp yalnız odalarda sessiz sessiz ağlayan.

Bu masum göz yaşlarına Yaratan'ı da dayanamamış olmalı ki, babasının topluma yaptığı siyasi bir konuşma sebebiyle, o yıllarda yaşam şartları fazlaca müsait olmayan bir ilçeye tayinin çıkması ile hüznü sevince dönüşmüştü zira o ilçede devam edeceği okul vardı.

Gayretli ve azimliydi. Ama üç yılın sonunda  "işte buraya kadarmış" diye noktalanarak yarıda bırakılmak istenilen öğrenim hayatı biraz sevinç ama yoğun hüznü beraber yaşatmıştı.

Öğretmenlerinin başvurusu ile sınavlara katılmış ve devlet desteği ile üç yıl daha öğrenime devam edebilmişti.

Çok gönülden arzu etmiş ve hayaller kurmuştu bu yolda.

Bazı imkansızlıklar önünü kesmiştir artık. Kadere boyun eğme zamanı diyerek çalışmaya karar verir. Geride bıraktığı sıkıntıları, ileride olabilecek çocuklarına yaşatmama sözü verdi.

Hayallerinin arkasına takıldı ve sözünü tuttu.

Hırslı mıydı kendisi de bilmedi ama kendisinde tecrübe ve birikimleriyle çalışmaya yönelik bir potansiyeli fark etti ve serbest çalışmaya başladı.

Galiba hayallerini burada noktalama zamanı gelmişti. Zira sevgi çemberi içinde asude bir yaşama devam etmek mutluluktu O'na...

Hayaller biter mi? Bittiği anda ümitler de biter, ümitlerin bittiği yerde hayat da son bulur...

Şimdi doğa ile ilgili hayallerinin peşinde...

Her şeye rağmen beklentilerinizin ve hayallerinizin gerçeğe dönüşmesi dileklerimle,

Selam ve sevgiler hepinize,

Yurdagül Alkan.

 

( Hayallerimiz Ve Biz... başlıklı yazı Gülalkan tarafından 31.07.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.