Eyüp Sultan'da şahit olduğum bir iftar vakti ve öncesi

Aslında ezanın okunduğu Allahu ekber diye tekbirlerin yükseldiği her mekan kutsal ve ibadete münasiptir,Bu mekanlar köy,kasaba,mahale,mezra ve şehir diye ayırt edilmemesi gereken meskenlerdir,

İnsanın yaşadığı akşam olunca ışıkların yandığı zengin yada fakir yurtlar hiç fark etmez
Orada mutlaka komşuluk ve akrabalık vardır,birde orda yaşayan insanların iletişimi iyi ise,doyum olmaz o zaman orda yaşayıp yaşlanmaya.
Ramazan'ı,bayram'ı,düğünü ve şenliği bir başka olur,
Şimdi bu yazdıklarımı okuyanların çoğu nerden biliyorsun diye içinden bana soru soracaklardır.
Evet değerli arkadaşlarım çocukluğum köyde geçtiği için o günleri çok,çok iyi biliyorum.

Her akşam bir komşuda toplanıp iftar yapmayı,sonra beraber toplanıp camiye teravi namazı kılmanın güzeliğini farkına varmayı.
Ve bayram sabahını sabırsızlıkla beklemenin keyfi bir başka olurdu.
Taki büyük şehirlere gelene kadar bu unutulmaz güzellikler devam etmişti hayatımda.


Sonra bir İstanbul rüyasına kapılıp geldik işte.
İlk önce içimdeki masumiyet akabininde yüzümdeki tebesümler yok oldu gitti zamanla.
Çıkar,menfaat ve kardeşin kardeşi paraya satacağı farklı bir dünya.
Atatürk'çü kesimin şahsi çıkarları için Atatür üzerine.
Dindar görünen insanların çıkarları üğruna din üzeri menfaat güddükleri koca bir dünya.
Gülücükler sahte,insanlar içten pazarlıklı,esnaf'ın kazıkçı olduğu koca bir dünya,
Çoğu kesim için onur,şeref ve hasiyet sadece para.

En son dün akşam Eyüp Sultan'da şahit olduğum bir iftar vaktini yazmak geldi içimden sizlerle paylaşmak için.
Eyüp El Ensari hazretlerinin maneviyatı kulanarak.Eyüp Sultan bereketi sloganlarının altında esnafın halkı nasıl kazıkladığına an be an şahit oldum.
Razan öncesi etiket fiyatları birden üçe kadar yükselmiş ve ben bir kaç parça ile size özetlemeye çalışacağım
 
Ramazan öncesi Ekmek arası Döner (yarım) 3 lira
Şimdiki fiyatı 10 lira yanında ayran
Mercimek çorbası 3 lira önceki fiyatı 
Şimdi 7 lira
Yemek porsiyon  7 lira önceki fiyatı
Şimdi 14 lira 
Künefe tatlı 7 lira önceki fiyatı 
Şimdi 15 lira
Çay küçük bardak 1 lira önceki fiyatı
Şimdi 2.5 lira
Bunlar gibi daha neler
Sadece yiyecek değil her nevi her şey aynen zamlanmış

Üstelik bu zamlara rağmen mekan sahipleri birde büröşür bastırmış vermiş çalışanları eline sokakta insanın gözüne sokacak şekilde kampanya var bizde diye naralar atıp kazık sunmakta.


Birde medya patronları son yıllarda  canlı yazın diye bir zırva ile karşımıza çıktı.
Ne imiş bize dinimizi daha iyi öğretme gayesindeler güya.
Halbüki niyet ve gayeleri başka halktan reyting,esnaftan reklam almak için yağcılık peşindeler.
Biri Eyüp Sultana,biri Sultan Ahmet'e birileri başka yerlere canlı yayın sütüdyolarını kurmuş,40 50 bin lira maaş karşılığında satın aldıkları imamları aracılığı ile,hem camilerimizi boşaltmakta hemde mahalelerimizdeki esnafları sömürmekteler.

Nasılmı? yaptıkları canlı yayın sayesinde halk onların bulunduğu mahaleye göçüyor,gitmeyenler her şeyden habersiz teşevizyonun karşısına geçip onları izlerken hem teraviden hemde bizim garip imamın sohbedinde oluyor.


Oysa bizim imamlarda aynı kitaptan okumuş ve onların anlatıkları her şeyi bilmekte

Değerli arkadaşlarım
Sizlere bu gördüklerimi ve bildiklerimi paylaşma gibi bir zorunluk his ettiğim için böyle bir söyleşi yazma gereği duydum

Suçu lisan ettiysem af ola


Saygılarımla Mehmet Kılıçel
( Böyle Gelmiş Böyle Geçecek Demek başlıklı yazı M.Kılıçel tarafından 20.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.