....Bahar devrimleri ve ötesi.
Dünya bir tiyatro yine sahnede oyuncular.
Yönlendirir perde arkasında sinsice yönetmenler,
olaylar gelişir domino efekti gibi art arda yıkılır tüm tabular. 

Orta doğu dünya toz duman kurgu senaryo basitçe, 
içten ayır ayrıştır sonra vur vuruştur.
Ve içten böl sonra bölüştür...
Direnenleri yok et kalanları savur savuştur, 
sonra ör çelik duvar al sana kutlu sistem yenilikçi demokrasi.

Toz kimyasal zehirli duman adı biyolojik devrim, 
çelik fırtına gerçeği görenlere girişir tekme tokat sansür, 
ancak konuşmak serbest sorgulamayan düşünmeyen yandaşa...

Mazlum milletler ve ilkel ülkeler olur haçlının adalet cehennemini yaşayanlar,
tek,tek düşer zayıf sistemleri sıra sıra dizilmiş domino taşları gibi.
Adı da bahar devrimleri  ve ötesi demokrasi, sokaklarda en önde safça piyonlar ordusu,
karşı çıkanlar ise azınlık alkış tutan cahiller ise çoğunluk.
Basıldı kırmızı düğmeye bu döngüyü kırmak kurtulmak mümkün değil.
Yakıp yıkmak sonra kırk gün gece kutlamak sayılır haçlının adaletinden, 
evet kuşkusuz bu sözde yenilikçi sistem çok beceriklidir... 

Sonra mı?
Yeniden diriltir ayakları prangalı elleri kelepçeli hür özgür insanları.
Dayatır yeni kutsal sistemi; üretim yasak teşvikli bol bol bilinçsiz tüketim,
teşvikli teknoloji ise sadece sanal ortam  ve eğlence kanalı.
Kitapların yeri ise tozlu raflar düşüncenin hemen yanı başında.
Silahşor yandaş kalemleri hazırlar özgürce yozlaşmanın ortamını, 
okul sistemleri evet çok modern ve başarılı, yetiştirir geleceğin yeni piyonlarını.

Doğruları yazan kalemleri, bekler yargısız İdam sehpası, şayet kurtulan olursa,
onların hali daha da vahim, özgür kalemler için her yerde hazır bir Guantanamo kampı.
Çaresizliğin suskun sesleri duyulmaz küresel satranç masasında,
düşünceler sansürlü en güzel insan soru sormayan ve sorgulamayan piyon. 
Küresel satranç tahtasında kaderi çizilenler,
acımasız çelik dişler arasında ezilen sadece ve sadece çoğunluk olan mazlumlar.
Mazlum milletler çaresiz haykırır Suskun// göz yaşları sessizce akar damla damla.
Belki duyulur umuduyla....



Suskun//


( Bahar Devrimleri Ve Ötesi Demokrasi başlıklı yazı Mikail Dede tarafından 28.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.