K A P I D A K İ          D A N A

 

                     “  Kapıda ki danadan öküz olmaz ! “  Bu atasözünün açılımı ; tanıdık bireylerin istedikleri kadar çabalasalar dahi dışarıdan gelenlere karşı yetkinlik sırasında geride kalmalarıdır. Yerel olan birey; şehrinin dışından gelen yabancıyla rekabet edebilmek adına baştan yenik başlar, ama yine de  bıkmadan  hizmetlerini sunma hamlesi ile  var olmaya çalışır.

                     20 yıl aralıksız hizmet ettiğim ilçemde deruhte ettiğim görevlerimde ve çeşitli kültürel faaliyetlerim de ; hep “ o bizim danamız ! “  muamelesini bire bir yaşamış biri olarak bu sözün ne kadar doğru olduğunu gördüm. Ama bu yaşanmışlık ve gerçekler beni asla hizmetlerimden alıkoyamamıştır.

                     İşte bu düsturla; 66. doğum günümde doğduğum, büyüdüğüm 1987 yılına kadar çeşitli sahalarda hizmet verdiğim güzel ilçem Çarşamba’da 1. Kitabım olan “ ASILI KALDIM GÖZLERİNDE” ‘nin 2. baskısı ve yeni kitabım  “ÇIĞLIKLARIN VALSİ “ ile ilgili olarak “ Kitap Tanıtım, Söyleşi ve İmza Günü “ tensibini uygun görerek ;  bu etkinlik talebimi Çarşamba İlçesi Belediye Başkanı Sn. Hüseyin DÜNDAR’ la paylaştım. Sosyal ve kültürel konulardaki faaliyetleri daima ön planda tutan, 3 kitap fuarı düzenleyen, fakülteler ve Gençlik Merkezi açılmasına vesile olan  ve ilçenin bu sahada da çehresini değiştirerek katkı sağlayan sevgili başkanın tasvip ve tensipleri ile 10. Ekim.2015 cumartesi günü saat 17.30 da Vefa Yaşam ve AVM’de mezkur imza gününü icra ettik. Bu etkinlikte koordinatör olarak görevlendirilen Belediye Basın İşleri Müdürü Sn. Mustafa Altuner bizzat her konu ve ihtiyaçlarla ilgilenerek samimi, zaman mefhumu olmadan  mesai sarf etmeleri her türlü takdirin üzerindedir. Salon temini ve her türlü dizaynı, anons, toplu mesaj, billboard ve muhtelif iş yerlerine asılan afişlerle bu etkinlik belediyemizce duyurulmuştur.

                      Ayrıca şahsım tarafından bire bir, telefon ve mesaj gönderimleri ile bazı çevreler ve arkadaş- dostlar  bilgilendirilmiştir.

                       Hal böyle iken; tarih bir kere daha tekerrür etmiş ve ancak 100 kişilik bir kitle salonda bulunmuş; mazeretlerine binaen bir kısım ise çiçek ve çelenkleri ile varlıklarını salonda hissettirmişlerdir. Elbette ki katılımcıları burada tek tek  belirtmek mümkün değildir. Kendilerine içten şükranlarımı sunuyor, sanata ve sanatçıya verdikleri bu destek ve katkıdan dolayı teşekkür ediyorum.

                      Onca yıllık yaşantımda kayda değer olan hayata dair ne varsa yaşam heybemde biriktirdiklerimi  iki kitapta toplayarak  okurlarımla buluşma dileğimin altında asla ve katiyen maddi ve manevi bir nemalanma heves ve beklentisinde olmadığımı belirtmek isterim. Bütün gayem; bunları ölmeden insanlara ulaştırtmak ve kültürel anlamda topluma, öncelikle de hemşerilerime katkı sağlamaktır. Kitap satıp maddi bir getiri sağlamak ve bununla geçinmek gibi bir ihtiyaç içinde değilim. Tüm amaç; belki üç beş kişinin bu birikimlerle gelişmesine imkan sağlamaktır. Kaldı ki bu yaşta  bir  nam ve şöhret beklentim zaten düşünülemez.

                      Kim olursa olsun ; kişilerin takdirlerine elbette ki son derecede saygılıyım. Davete icabet kişilerin kendi tercih ve takdirlerine aittir.Onların tercih ve kararlarını kanalize etmek, sitem etmek ve zorlamak abesle iştigaldir. Asla bir kırgınlık ve eleştiri söz konusu olamaz. Ancak; yine de salonda olmalarından onur ve mutluluk duyacağınız, hep gönlünüzün gözünüzün aradıklarının ve banko dediklerinizi görememek ister istemez bir burukluk yaratır; bunu da gizlemek karakterime ters düşer.

                     Öte yandan; üzerinde durmak ve Eleştirmen- Yazar kimliğimle temas etmek istediğim diğer bir husus Siyasi Partilerimizdir. Şahsen hiçbir partiye resmi üyeliğim, fanatikliğim  ve bayraktarlığım yoktur. O nedenle de ayırım yapılmadan  3 partimizin İl Başkanlarına biri telefonla, diğer ikisine ise Sosyal siteden özel mesajla bu etkinlik bildirilmiştir. Seçim sathına girilmiş olması elbette ki sahada çalışma yoğunluklarını arttırmıştır. İcabet etmemeleri doğaldır. Ancak atılan mesajları gördükleri halde yanıt vermemeleri ve hiç olmazsa çelenk, çiçek gibi adet haline gelmiş ve bir kadirşinaslık örneği gösterilmemesi veya yönetim  kurullarındaki bir üye ile temsilin sağlanmaması manidardır.

Öte yandan bu davranışa bir takım STK, Dernek, Vakıf, Birlik Başkanlarının ilavesi daha da üzücüdür. Kişilerin gelip gelmemeleri kendi tasarruflarıdır. Ancak bahse konu olanların temsil ettikleri kitleler, gurup ve müntesipleri adına bu tür faaliyetlerde destek ve değer amaçlı bulunmaları şahsımca mecburi ve etik olandır.

                      Bütün bunlar asla bir şahsi serzeniş değildir. Sadece bir durum tespitidir. Gelenler, iştirak edenler başım üstünedir. Diğerlerine de eyvallahım yoktur. Bu yaşta zaten hayata bile eyvallahı olmak  arsızlıktır. Sözlerim bu gün toplum için sanata ve sanatçıya verilen değer ve itibarsızlığadır.

                      Ben neticeyi bile bile riski göze alarak kapının danası olarak; ÖKÜZ olamamışsam bile bu etkinliğimin ; meslektaşlarıma kapıyı açmasına vesile olmasını diliyorum. Sanatçının, edebiyatçının, yazanın ,çizenin yereli, mahallisi, ulusal ve uluslar arası olmaz.Olmamalıdır. Meşhur olanlar vardır. Olacaktır da…Kapınızdaki danaları da bir kenara atmayın… Gidin… Dinleyin.. Okuyun… Belki nice meşhur olanlardan aşağı olmadıklarını ve eserlerinde kendinizi bulacağınız, düşündüren, yol gösteren çok şey bulursunuz. Bunları yapmadan bu tefrike kalkmamak en akılcı yoldur.

                      Ben her yerde ; bir kişiye bile konuşan, anlatan biriyim. Katılımın az olması umurumda değildir. Daha çok yazacak, daha çok eser vereceğim. Okursunuz, okumazsınız, gelirsiniz , gelmezsiniz. Sizler bilirsiniz…. Eyvallah !!

                     Ben ; burada bir hatıramı derc edeceğim. Çarşamba Belediyesi 3 . Kitap Fuarına iştirak ettiğim kısa surede Sn. Murat Ertosun’la standıma gelen Hüseyin Ertosun adlı beyefendi ; aldığı kitabımı lise- 1 öğrencisi oğlunun  adına imzalamamı istediğinde ; o kadar hayret ve mutluluk hissetmiştim ki. Önceki yıllarda o yaşlarda oğullarının beline silah sokanlar, şimdilerde kolunun altına kitap koyuyor ve o gençler baş uçlarında kitap bulunduruyorlardı. İşte bu anım bana büyük güç verdi, Evet; bu bilinç yeşermiş ise bunu daha da yeşertmek, sulamak, geliştirmek benim gibi bu kapının danalarının , meslektaşlarımın görevi olmalıdır. Bu gün  o salonda 100 kişi olanlar ; tüm arkadaşların gayreti ile her etkinlikte artarak devam edecektir.

                      Salonda devletim vardı. Kendileri mazeretleri dolayısı ile bizzat iştirak edemeseler bile gönderdikleri o muhteşem çelenkle varlığını hissettirdi. Bahsettiğim Çarşamba İlçesinin gülen yüzlü, şefkatli, sevgi ve saygı dolu, hizmet sevdalısı, sanatçıya sanata değer veren gerçek bir beyefendi olan Sn. Caner Yıldız’dır. Minnettarım.

                      Tüm katılımcılar yanı sıra;   tekerli sandalyeleri ile 2. kata çıkan ve bana doğum günüm nedeni ile buket takdim eden ÇA- BED Başkanı Kerim Deniz ve ekibine; Çerkes Derneği Başkanı Cevat Ersan’a, Çarşamba MHP Kadın kolları başkanı Sn. Semra Demirsoy ve eşlik eden yönetim  kurulu üyelerine; Samsun CHP Kadın Kolları Başkanı Selime Kazanç’ın çelenkle iştirakine; 29 MV. Adayından tek katılımcı CHP adayı Cem Yılmaz ve İlkadım Kadın Kolları yönetim kurulu üyelerine, her kesimden çok değerli katılımcı dost, arkadaş ve edebiyat sever ile meslektaşlarım Şair İbrahim Coşar ve Aşık İsa Kahraman’a ve beni asla yalnız bırakmayan emsalsiz eşim. Oğlum, kardeşlerim ve gelinlerime şükranlarımı sunuyorum .

                     “Kapıdaki danadan öküz olmaz !” atasözü doğrudur. Ama Çarşamba’m bu vecizi zamanla istisna olarak yerle bir edecektir. Ve diyorum ki “ Ne ekersen, Onu biçersin !!! “

 

( K A P I D A K İ D A N A başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 15.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.