1 Yaşam Heybemden --- 5---

*** Sen insan gibi sev de; bir gün nasılsa alıcısı olur.

 

*** Gönüllerde yerin yoksa ; allame-i cihan olsan ne yazar .

 

*** Bazı köşe taşlarına ulaşmakta geç kalınmışlıklar, ertelenmişlikler handikaptır.

 

*** Toplumsal amaçlarla ilgilenmek ; kendi dünyanıza güç katar.

 

*** Olana değil ; olacaklara odaklanın.

 

*** Geçmişinize takıntılı yaşamak ; anınıza ve geleceğinize menfilikler taşıyacaktır.

 

*** Ruhsal yetenek ve gücünüzü ; yaşadıklarınızı irdelemek yerine ilerisi için kullanmalısınız.

 

*** Aramakla mutluluk bulunmaz. Gönül kapınızın açık olması yeterlidir.

 

*** Eyleminizde kararlı iseniz ne beyhude zaman geçer ne de bitkin düşersiniz.

 

*** Sınırsız, gelişi güzel, afaki istekler çocuklara özgüdür.

 

*** Arzu ile kıvrandığınız isteklerinizi elde edemediğiniz de ; size ızdırap yaşatmıyor ise onlar ehemmiyetli şeyler değildir.

 

*** Orucu tutun ; lakin sizi tutmasına izin vermeyin.

 

*** Şu para denilen şey olmasa da ; gönlümüzce yaşasak ya.

 

*** Bırakın çeşitli uyduruk geçici yarışları. Siz insanlık alemine olumlu katkılar için yarışan bir jokey olun.

 

*** Düşünün. İnceleyin. Deneyin. Fotokopici olmayın. Kuşkulanın. Sorular sorun. Eleştirici ve araştırıcı olun. İşte orada yolun sonunda; yeni ufukları bulun.

 

*** Sorumluluk duygusunu içinde ve sırtında taşıyanlar ; kendileri ve toplum için mamurluklar inşa ederler.

*** Kimseyi ayarsız terazilerde tartmayın.

 

*** Gönüllere hovarda sevdalar yüklemek ; beyhude ziyan anlar yaşatır.

 

*** Ruhunuzu rahat ve geniş tutarsınız; içine neler sığmaz ki .

 

*** Huzurlu iseniz ; başarılar sizindir.

 

*** Sakin yaşam mutluluklar getirir.

 

*** Karşınızdakinin yüreğini ağzına getirmek infazdır.

 

*** Yollara iyilik ve güzellikler ser. Belli mi olur; çiğnememek için öpüp de başına koyan olur.

 

*** En muhkem ikna ve yaptırım gücü olan, vebali büyük " Allah Aşkına !" deyimini kullanan bizlerin; beşeri ilişkilerde birbirimize " Aşkım ! " diye hitap etmemiz abes ve çelişkidir.

 

*** Yoktan yere öküz altında buzağı arayanlar hezeyanlar da olan zavallılardır.

 

*** Ne kadar az istek ve arzu; o kadar huzur.

 

*** Her hangi rahatsız edici bir konuda takılı kaldıysanız; en güzel ferahlık ve tedavi yöntemi başka meselelere yönelmektir.

 

*** Bir parçanız bile ; karşınızdaki bütünden değerli ise üstünsünüz.

 

*** Doğumla başlar; terbiye ve eğitim.

 

*** Her insan hayalleri ile yüzer.

 

*** Tutar veya tutmaz. Sen aşılı sevgi fidanlarını dikmekten vazgeçme.

( Yaşam Heybemden --- 5--- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 21.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.