****  Öküz altında buzağı aramak; öz güven eksikliği,hasetlik ve fesatlığın tezahürüdür

**** Tutarsız sözler; sevgi adına doğabilecek dostlukları öldürür.

**** Kerhen ve nezaketen gösterilen ilgi ; çoğu zaman kargaşa ve yanılgı yaratır. En iyisi açık sözlü olmaktır.

**** Bedeninizi değil, ruhunuzu saran sevgi değerlidir.

**** "Ağabey " ve " Abla" sıfatlarına hak kazanmak; üstün liyakat madalyası ile taltif edilmekten bile değerlidir. Çünkü ; o iki sıfat çok ulvidir.

**** Mutluluk ve burukluğu aynı anda yaşamak travmatik bir duygudur.

**** Yaşadığınız sevgide ruhsal doyum varsa; bedensel ilişki teferruattır.

**** Almayı hep alışkanlık haline getirenler; verme zamanında ortalıkta görünmezler.

**** Çok yaşamak istiyorsanız ; kötü olun. Çünkü; kötüler kolay kolay ölmez.

**** Karşılıklı sevgi alış verişlerinde ; huzur ve mutluluk içinde ruhsal doyuma ulaşıyorsanız, o sevgiden asla vazgeçmeyin !

**** Size gösterilen sevginin içten, beklentisiz olduğunu hissettiğinizde mağrur, çekingen ve korkak olmayınız. Sevmek sizin, sevilmek ise karşınızdakilerin takdirindedir.Reddedici olmadan cesurca yaşayın gösterilen sevgiyi.

**** Beş para etmeyeni göklere çıkarırsanız ; karga gibi denizin ortasına ya da ağzınıza pisler.

**** Hiç kimse tek başına hem gelin hem de güvey olamaz !

**** Ahlak felsefesini tesis ederken; örf ve ananeleri de dikkate almak gerekir.

**** Kulağı çekilen ; daha sonra ki çekilecekleri hesap etmez.

**** Çamur at izi kalsın. Ya atılan çamur kuru ise !

**** Usta politikacılar gibi; her şeye tamam der ve vaadinizi tutmazsanız, vebal altında kalır insanl arın umutları ile oynamış olursunuz.

**** Öyle her yüreğin harcı değildir büyük sevgileri taşımak !

**** İnsanlık aleminin onlarca davranış biçimleri bir şekilde hepimizde mevcuttur. Mühim olan; onları ayıklayarak doğru olanlarını hayatımıza uyarlamaktır.

**** Çok cesur biri; ahvale göre bazen çok korkak hale geliyor ise kendi haline bırakın.

**** Ne nefes tüket ne de diz çök. Nasılsa istediği şekli alır gök !..

**** Kişi kendi tercih ve önceliklerine göre yaşama hakkına sahiptir. Israrla değiştirilse bile aldatmacalı ve kısa süreli olur.

**** " Acemi siyasetçi !" ne ise odur; tercihim ve makbulümdür. Çünkü; Ustalaştıkça manevra kabiliyetleri artar.

**** Yetim ve Öksüz... İki ayrı sıfat da olsa; ben hiç ayıramadım sonunda.

**** Kim ve ne olursanız olun; dışarıdan gelenlerle mukayese bile edilmeden geri planda kalırsınız memleketinizde. Çünkü siz kapıda büyüyen bir danasınızdır.

**** Ne olursa olsun ; dünya batmaz be !

( --2-- Yaşam Heybemden ----- 1 ---- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 26.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.