Karanlık dünyamın kutup yıldızı,

Bir uzun gecenin fecri misin sen?

Yıllardır nerdeydin ey peri kızı?

Bu garip halimin mücrimisin sen!

 

Belki de sen bana Haktan hediye,

Belki bir lütufsun, belki tediye..

Bunca sabrı celil yetişir diye,

Çekilen çilenin ecri misin sen?

 

Sensiz acizim ben beni izahta, 

Nutku tutulmuş bir halde berzahta,

Gidiyorum sisli bir güzergâhta, 

Bu lâin girdabın zecri misin sen?

 

Şimdi bir sır olsan bile nüktemde,

Her zaman hayalin vardı ukde'mde.. 

Bir meçhul sakinin sunduğu demde,

Hayat iksirinin tecri misin sen?

 

YAŞ der; sende buldu gönlüm deryayı,

Seninle keşfettim ben bu dünyayı,

Ben seninle sevdim güneşi, ayı,

Şu kara bahtımın hicri misin sen?

                                           19.04.2015 


Mehmet YAŞ

 

 

ŞİİRDE KULLANILAN KELİMELERİN ANLAMLARI:

 

FECİR, FECR :Tan, tan kızıllığı.

MÜCRİM       : Kor, tutuşan cisim

ECİR, ECRİ    : Sevap, sevabın ücreti

BERZAH        : Dini inanışlara göre ölenlerin ruhlarının kıyamete kadar bulunduğu yer

LÂİN             : Lanetlenmiş, mel'un.

ZECRİ           : Zorlayıcı, zorlayan, yasaklayan.

TECRİ           : Yudum, yudum içirme, Bir içişte yutulacak miktar.

HİCRİ            : Tarih başlangıcı tarih başı olarak hicreti kabul eden.

 

 NOT:

Değerli şair dostlarım diyeceksiniz ki, bunca kelime bolluğunda niçin hiç duyulmadık hatta hiç kullanılmayan kelimeleri ayak seçerek böyle bir şiir yazmayı denediniz.. Öncelikle şunu hemen belirtmek isterim ki, şiir de kullanılan ayakların aynılığı, sıradanlığı, kopyacılığı şiiri adeta öldürüyor; şiir okuma zevkini, heyecanını yok ediyor.. Sonra hep aynı kelime girdabında bocalamak zengin Türkçe'mizin mana çemberini her geçen gün biraz daha daraltarak dilimizi kısırlaştırıyor. Bir şair olarak hem Türk edebiyatı adına ve hem de zengin Türkçe'miz adına böyle açılımların bir görev olduğunu düşünüyorum. Daha önceki birçok şiirimde kullandığım değişik kelimelerin bu sitedeki ve diğer sitelerdeki şair arkadaşlarım tarafından şiirlerinde kullanılması da yaptığım çalışmaların doğruluğunu kanıtlamaktadır. Türk dili çok zengin bir dil; dağ, bağ, çağ gibi usanç veren kelimelerle yazılan şiirler artık hece şiirini haddinden fazla yoruyor, rencide ediyor. Yöresel kelimeleri, Türk dili içinde kökeni Farsça, Arapça, Latince ve diğer dillerden kazandırılmış, dilimize yerleşerek kabul görmüş kelimeleri şiirlerimizde, edebiyatımızda kullanarak güzel Türkçe'mizi daha da zenginleştirmek için bu görevi yüksünmeden cesurca ifa etmeliyiz. T.D.K. 1980 öncesinde dilimize birçok güzel kelimeler kazandırdı. O yıllarda yadırganan “olanak”  “olasılık”, "yanıt" "kanıt"  gibi benzeri kelimeler artık dilimizin birer parçası oldular. Bu şiirimde de bu zor ayakları bu nedenle kullandım; umarım sizlerde beğenirsiniz, şiirlerinizde yer vererek Türk Diline katkı da bulunursunuz.

 

( Hicri Misin Sen başlıklı yazı ozanmy57 tarafından 19.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.