*** Ömrüme ilmek ilmek işlensin sevinç ve güzellikler. her şafağın söküşlerin de düğümlensin bir bir.

*** Birine ederinden fazla değer vermek, iyilik ve güzellikler sunmak; o şahsa kötülüktür.

*** Bir hak edeni fiziksel olarak dövmektense; hal ve hareketlerinize ekleyeceğiniz oturaklı sözlerle yerle bir etmek daha etkilidir.

*** Yüreğinizin rahmetle yıkanmasına izin veriniz ki; yarınlarınız iyilik ve güzelliklere gidebilsin.

*** Secdeye varılmaya varılır da ; o anda ki heyecan hep yarınlarınıza dolanır .

*** Mahcubiyetleri varsa bir insanın; boşaltmalı içini derin derin. Yönel yaratanına; orası nedamet ve tövbe yerin.

*** Suskunluğun örtülerini çek üstüne üstüne. Bırak; sessizlikte kalsın yüreğinin çığlıkları... Esir olma dürtüne.

*** İki kişi arasında geçen yazılı söylemleri; üçüncü şahsa deşifre etmek adilik ve şerefsizliğin daniskasıdır.

 

*** Müslümansan; bilmelisin ! Öyle kuru kuruya elhamdülillah demeyle olmaz o iş. Malumdur farzlar. Arasında Allah'la kulun. İcra edersin, etmezsin irade senin, benim. Belli her şey kutsal kitabımızda. En önemlisi öğretiler, buyruklar hep insanlığın refahına; tutup ahkam kesmeye ne gerek var. İşte onlarda var kul hakkı, hakkımız karşılıklı.Ve " Bana kul hakkıyla gelmeyin! " diyen Allah'ımız var. O halde mecbursun, mecburuz ahlaklı, vicdanlı, namuslu olmaya. Farzlara uyumlar şahsi, hesabı münferit ama emredilen ahlak kurallarına uymak toplumdakilerin boynuna, vicdanına farz oğlu farzdır.

*** " Merhaba ! " dedi; cinsiyetsiz ve belirsizce.
" Benim adım Menfaat ! " diye seslenince; ürktü, çekindi ister istemez.
" Ne oldu, neden korktun ? " 
- Nasıl korkmam. Hani sen insanı baştan çıkaran, esir alan, o adi şey değilmisin ?
Ve çekip gitti Menfaat başka kapılara , sessizce !

*** Sen ne ibret-i alemsin kar. Beyaz, apak ! Sen yaşamak olsan; sen hayat , sen insan olsaydın ya . Bembeyaz !... Ve donup buzdan, öyle kalsaydın.

 

 

*** " Sırtından sopayı, karnından sıpayı eksik etmeyeceksin ! " 
" Gelinliğinle çıktın bu evden. Ancak cenazen gelir. "
" Koca bu. Hem döver, hem sever. Yürrü evine, koş kocana ! "

Müslümanım der gezersin; elin arkanda veya tesbih elinde. Nerede yazıyor  bunlar ? Sen mi düzen kuracaksın ha. Belli ya bu işlerin şartı şurtu. Eşit  o da, sende, bende.. Erkeği de; dişisi de ! Hepsi de !

 

Ne önde
Ne arkada
Yan yana olmalı
Erkek kadınla.
İşte o zaman
Yaşamak tadında.

 

 

 

*** " Yeşillendi yüreğim ! "... Ne güzel bir söz. Tabiatın yürekte açan sevda ile harmonisi. Ve yıllardır daha da köklenip, yeşillenerek dal budak salması.

*** Talanda ki yüreğin çığlıkları ...

*** Yüreği talanda ki adamın sessiz çığlıkları.

*** Yeter ki gel sen; ne zaman istersen habersiz. Telaşlanmam inan; ne isem öyle karşılarım. Yırtık, hırpani , saç sakal karışık, yarı çıplak ; işte öyle. Nasılsa bakıp kalacağız gözlerimizde !

*** Yine sessiz çığlıklar da yüreğim.

*** Benim sevdamın asla ikamesi yoktur.

 

Sen
Bir gülümse
Bir bak
Ela ela
Gerisini
Bana bırak.
Bir dünya 
kurarım
Haykırarak !...

( El Ele... Yan Yana ... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 20.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.