** Karşınızdakinin vicdan ve gözünü karartacak davranışlardan sakının.


** Ahlaken mazbut değilseniz, siz çöplüklerde yaşamaya mahkum kalırsınız.


** Kulvarınızda önde ve yıldız olabilirsiniz. Ancak; ahlaken yıldızsanız saygın ve muteber kalırsınız.


** Hayat palyaçoluk yapmaya benzemez.


**Bazılarının edepsiz ve ahlaksızlığını anlatmak için; lügatları taradığınızda bildik kelimeler yetersiz kalır.


** Önünde iken hesap pusulan; neyi çıkarır, toplar, bölüp çarparsın be adam !

 

** Her ahlaklı güzel davranış, yardımseverlik, iyilikler katlanarak yaşam heybenizde birikecek ve yolculuğun hitamında en büyük servetiniz olacaktır.


** Merhametli olmak; yardımseverliği, cömertliği doğurur.


**İçimizde var olan iyilik, güzellik yapma meylini daima canlı tutarsanız; huzur ve mutluluğu bulursunuz.

 

** İyiliklere nankörlük ve kötülük eylemi; sefil bir yaşama çağrıdır.


** Gördüğünüz ilgi , iyilik ve itibara şükran duymak kolaydır. Çirkinlik ve kötülüklerde sabırla iyilik dilemek ise erdemliktir.


** Kendi refahın ve mutluluğun için dilediklerini; diğer fertler içinde düşünmek gönül rahatlığı yaratır.


** En değerli ve muteber olan şey gönülden vermektir.


** Büyük veya küçük olması ölçü değildir iyilik yapmakta. Mesele o hassasiyeti hissedip yaşamak ve yaşatmaktadır.


** En değerli şeylerden biri karşılıksız, beklentisiz iyilik yapmaktır.


** Bir insanın onur ve gururuna laf söylemek cüretkârlığı; aklı başında olmayanlara has çok olaylara gebe kalınacak davranış biçimidir.


** Bir insanın basit,haksız,ahlaksız,densiz söylem ve davranışlarını; sabır ve iyi sözlerle geçiştirmek en büyük derstir.



**** Yeleleri rüzgarda uçuşan, bir at sırtında gibi dört nala koşan ve o kadar maniaları aşan adam ;nerede ise son parkurunda yaşam.

**** Hicran melodileri yüreğimde, dökülmekte hiç bestelenmemiş güfteler notalara.Hadi korkma,ürkme tut ...tut ellerimi, avuçlarımda olsun. Yüreğim yüreğinde üst üste . Birlikte idi her şey...Şimdi de birlikte; hatta vakti geldiğinde ölüm bile.

**** eteklerini açmakta gece, şehrin üstüne..yüreğim ürpertiler de.. geçip gidiyor sisler içinde yaşam yavaş adımlar da.. onun için olsa gerek bu ağlayışlar martı kanatların da..

**** Beni kaybetmeye karar verdin ya; sen çoktan yoktun zaten.

( Merhamet başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 25.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.