Yalan söyleyerek, kurgular yaratıp ve bu yalan kurgular üzerinde kendilerine bir yaşam geliştiren insanlar, mutlu mudurlar diye hep düşünmüşümdür.

Bu tip kişiler ne kadar önemsenir, toplumdaki yerleri, konumları nedir, ayakaltı mı baş üstümü acaba?

Bu tip insanların tıptaki adını duydum bir sohbette, tıp dilinde mitomani denirmiş. .Bu kişiler narsis ve kişilik bozukluklarından dolayı yalan söylemek zorunda kalırlar ve bu dürtülerine karşı koyamazlar.

Bence, bu tip kişiler, çevresiyle barışık, sağlıklı, öz güven için de yaşamaları mümkün değildir.
Sıdk yani doğruluk imandan sonra gelen mühim bir şarttır. Yalan dinimizde büyük günah olarak kabul edilmiştir. Tabi ki Allah korkusu taşıyan kişiler için geçerli 

Yalan söyleyenleri bir süre izleyin göreceksiniz ki bu kişiler ahlak çöküntüsü içindedirler.
Keşke Gepetto Ustanın yarattığı pinokyo gibi yalan söyleyenlerin burnu uzasa. Her kes tarafından bilinse tanınsa maket bıçağıyla yalancıların burunlarına her yalan için bir çeltik atılsa.ne güzel olurdu,

Biraz acımasız mı oldum acaba, yok yok gerçekten de bel ki o zaman yalanlar hiç söylenmez.
bir arkadaşım ''yalan kötü olsa idi, dünyanın adı yalan olur muydu''  demişti. Ben de ona şu cevabı verdim... Dünya olduğu yerde duruyor, reel, aydınlık şeffaf 
Yalan olan insanlar, bilmezler mi ,bir gün varlar bir nefeslik kadar bir gün yok olurlar.
Yatsıya kalmadan mumlar söner. her şey karanlıkta boğulur..

Canavarı yaratan Frankenştayn da maskesi düşmüştü...

Elbet yüzünü yıkamak için maskesini çıkaracaklardır,Aynadaki aksi anlatacaktır kendisine ne olduğunu.
Ne söylenir ki başka, adı yalan olana susup izlemekten başka

Yalanlar uğramasın kapınıza, sağlıcakla kalın


Çiğdem Çimen


( Yatsıya Kalmadan Mumlar Söner başlıklı yazı Çiğdem Çimen tarafından 5.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.