Bir söz vardır öyle etkilidir ki insan yaşamına yön verir.

Bazı sözler öylesine söylenmiştir, bir defa işitilir sonrasında hatırlanmaz bile...

Düşünürlerin, derin anlamlı sözlerini her zaman merak ederim ki ben bundan nasıl bir ders alırım, nasıl faydalanırım diye...

Uzun yıllardan beri  Mevlâna'nın etkisindeyim örneğin onun yedi önemli sözü:

1. Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol.

2. Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.

3. Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.

4. Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.

5. Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.

6. Hoşgörülükte deniz gibi ol.

7. Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.

Ayrıca  KOÇ gurubu şirket müdürlerinden bir beyin, öğüdünü hayatımıza geçirdiğimiz bir sözü var:

"Lâfa söze bakmayın, işinize bakın."

Birilerinin hakkınızda söylediklerine itibar etmeyin, insanlarla uğraşıp enerjinizi boşa harcamayın manasında...

Aşağıda bazı sözler var ki düşünmeye değer:

Her şeyi elde edebilirsin. Ama aynı anda değil!
Oprah Winfrey       

Başarı, istediğini elde etmek, mutluluk ise, elde ettiğini sevmektir.
Brawn

Sahip olduğumuz şeylerin değerini bilmektir,::http://blog.milliyet.com.tr/gercek-mutluluk-nedir/Blog/?BlogNo=190886 Y.A.

Biri sizi bir defa aldatırsa suç onundur. İkinci defa aldanırsanız bilin ki suç sizindir.
Sarah Berhardt

Kadın kocasını daha az sevmeli, fakat daha çok anlamalı; erkek, karısını daha çok sevmeli, fakat anlamaya çalışmamalıdır.
Oscar Wilde

(Kadınlar, çözülemeyen çok bilinmeyenli bir denklem gibidirler. Y.A.)

Bir gemiyi iki reis batırır.
Anonim

(Doğrudur, mutfakta bir yemeği iki hatun pişirirse, o yemek ya çok tuzlu olur ya da yanar.Y.A.)

Ömrümün özeti şu üç sözden ibarettir: Hamdım, piştim, yandım.
Mevlana

İyiliği yalnız iyiler anlar, kötülüğü herkes.
Cenap Şahabettin

İnsanlar başaklara benzer. İçleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.
Montaigne

Tembel bir dimağ şeytanın çalışma odasıdır.
Samuel Smiles

Arkadaşlık kuvvetli bir bağdır. Paraya ihtiyaç olunca başvurulmazsa, ömür boyu sürer.
Mark Twain  

Sağlığı olanın umudu, umudu olanın her şeyi var demektir.
Arap Atasözü

Silgi kullanmadan resim yapma sanatına hayat denilmektedir.
 ohn Christian

Az konuşmaktan pek az, çok konuşmaktan sık sık pişman olunur.
Konfiçyus

Bazen iyi bir öğüt, pahalı bir armağandan daha değerlidir.
Montaigne

Dünyada insana yardım eden şey raslantı değil, azim ve sebattır.
Samuel Smille

Akıllı kimdir? Herkesten öğrenen. Kuvvetli kimdir? Hırslarını yenen. Zengin kimdir? Halinden memnun olan.
Meksika Atasözü

Hayatta herkes yanlışlık yapar, ne var ki ahmaklar yanlışlıklarında ısrar eder.
Çiçero

Sonsuz yaşayacakmış gibi öğrenin, yarın ölecekmiş gibi yaşayın.
Mahatma Gandhi

En güçlü beyinler, en yüce erdemlere olduğu kadar en korkunç ahlaksızlıklara da muktedirdir.
 Rene Descartes

Köhne fikirler paslı çivilere benzer. Kolay kolay yerlerinden sökülmez.
Cenap Şahabettin

Çok dinlememiz, az konuşmamız için iki kulağımız ve bir dilimiz vardır.
Diyojen

Hepimizin aynı fikirde olması iyi bir şey değildir. Yaratıcılığı ortaya çıkaran fikir ayrılıklarıdır.
Aldous Huxley

Vicdanımız yanılmaz bir yargıçtır, biz onu öldürmedikçe.
Balzac

Bir adam yetiştirirsen bir kişi yetiştirmiş olursun, bir kadın yetiştirirsen bir aile yetiştirmiş olursun.
Afrika Atasözü

Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince, diğerleri de yanlış gider.
C. Brune

İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun.
Marie Curie

Olgun bir adamı dost edinmek isterseniz, eleştirin; basit bir adamı dost edinmek isterseniz methedin.
Şeyh Said Şirazi

Bilginin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak şarttır.
Honore de Balzac

Bir araya gelmek bir başlangıçtır, beraberliği sürdürmek bir ilerleme… Beraber çalışmaksa gerçek başarıdır.
Henry Ford

Yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanılır, zaman insanları değil armutları olgunlaştırır.
Peyami Safa

Ya ümitsizsiniz.

Ya da ümit sizsiniz.

Ya çaresizsiniz.

Ya da çare sizsiniz.

Behçet Necatigil

Önemli olan nereye gelmiş olduğunuzdan çok, nereden ve nasıl geldiğinizdir. Cenap Şahabettin

Ayni dili konuşan değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler.
Mevlana

Sağlık, başarı ve mutluluklar diliyorum sizlere,

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

 

 


 

( Ünlülerin Ünlü Sözleri başlıklı yazı Gülalkan tarafından 5.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.