Hayatımda unutamadıklarımdan olan bir anımı zikrederek girmek istiyorum konuma .

Yıllar öncesi Malatya Ziraat Okulunda yatılı öğrenci iken ; okul dereceleri olan bir öğrenci idim. Sıra arkadaşım Yaşar vasatın altında; hele de Botanik dersinden çok zayıftı. Anlaştık; o dersten yazılı sınav olduğunda onun kağıdını ben cevaplarken, benim ismim yazılı kağıt onda olacaktı. O sadece benim cevaplamamı bekleyecek ve sonra kağıtları değiştirip; kendi sorularımı yanıtlayacaktım. Geldi,çattı o gün..Heyecan dorukta; alışkan olmadığım bir fiildi benim için. Arkadaşımı kurtarma düşüncesi ağır basmıştı.Öğrencilik işte !!! Bir çırpıda tüm soruları eksiksiz  yanıtlamış ve kağıdımı vermesini beklemeye başlamıştım. Ama nafile !! “ Tam yap. 10 almalıyım” diye tutturdu. Bir türlü ikna edemiyordum. O ara hocamız beş dakikamızın kaldığını söyleyince ;zar zor kağıdı önünden aldım ve aceleyle sadece bir sorunun bir şıkkını kağıdın ön kısmına yazmaya muaffak olabildim. Alacağım not 2 den fazla olamazdı. Yaşar’ın kağıdı ise 10 luktu. Dışarıda iyi bir dayak yedi benden ve 2-3 ay küs kalmıştık.

15 gün sonra imtihan sonuçlarını okuyordu hocamız. Numaram 136, arkadaşımın 151 di. Numara sırasına göre ayağa kaldırıp sonucu okuyordu. Numaram okunduğunda; utanarak doğruldum..” Aferin evladım. Her zaman olduğu gibi yine 10  !! “ dediğinde şok olmuş,inanamamıştım. Nasıl olurdu ? Arkadaşım ise 8 almıştı. Nereden kırdı,bir anlam verememiştim.

Bu olay ve nedenini yıllarca merak etmiştim. 12 yıl sonra hocamız Samsun Tarım Meslek Lisesine atandığında ziyaretine gitmiştik. Bilahare ; davet ettiğimiz yemekte ,   olayı anlattım ve işte o zaman verdiği cevapla merakım izale olmuştu.” Ne zaman yazılı kağıdını okusam,hiç eksik olmazdı..Bu kadar tanıdıktan sonrası hiçbir kağıdını okumadan ismini gördüğümde 10 verip bir kenara ayırırdım. Yaşar’ın kağıdı 10 luk olabilirdi. Ama bir bit yeniği vardır diye kırmışımdır 2 puanını” diye yanıt.vermişti..

        Bu anının düşündürdükleri ortada işte !!! TEK GEÇMEK… HAYATTAKİ BANKOLARIMIZ !! Hepimizin hayatında, düşüncelerinde artık sabitleşmiş oluşum ve fikirler yanı sıra tek geçtiğimiz neler,kimler vardır !!!  Hepsini makul görmek,saygı duymak gerekir diye düşünmekte benim hakkım..

Bazı tesbitlerde bulunmak,eleştirmek ola ki bizlerde oluşmuş tek geçilenlere bankolara saygısızlık olarak algılanmasın. Sadece durum tesbitidir. Söylemek gerekir.”Durumdan ne vazife çıkartıyorsun o zaman kendine” sesleri duyar gibi olsam da buda 65 yılda oluşmuş bir huy,alışkanlık işte; vazgeçemiyorum. Af ola !!!!

Bu sitede çok güzel bir köşe var. Hani şu “ Günün Seçkileri !!” kısmı. Her gece yarısı ;o gün sitede asılanlardan seçilenler !! Ne ala !! İyi ki de var!!! O kadar yazılanlardan seçmek !!! Meşakkatli,veballi bir iş.. Adına da seçici veya seçiciler heyeti konulmuş.. Önemli bir görev.. Kimlerden müteşekkildir, sıfatları nedir,ne iş yaparlar bilmem; merakta etmem. Kutlarım,güç dilerim hepsine !!! Seçim kriterleri nedir ? Neye göre tasnif edilirler inanın merakım da değil.. Bir eser seçlir. Kimi beğenir,kimi beğenmez. Değişkendir.Derdim o da değildir. Ne uygun görülürse,hangi kriterler baz alınırsa alınsan görevin ircaa çok zordur haliyle !!!

Şiir ağırlıklı olan bu güzide sitemizde; özellikle nesir yazılarında oldukça az eser vardır. Sanki de belli kişilerin tekelinde imajı var bende.. Yani adam bir alıntı veya bir cevabi mektubu bile aktarsa veya bir kitap tanıtım yapsa, bir camiinin litaratür bilgilerini aynen iktibas etse Günün Seçkisi olabiliyor. Bu tür seçimler; bu işe yeni başlayan yazarlarımızı caydırıcı menfi etki yaratır.

Açıklık getirmekte şahsım adına fayda mülahaza görüyorum. İnanın 65 yaşında biri olarak bunları çoktan aştım. Bırakın yazdıklarımdan bu hayattan bile beklentisi olmayan, ununu elemiş bir ayağı çukurda biriyim. Yazılarımı seçin,madalya verin gibi ne dileğim ne de beklentim yoktur asla. Ama gördüklerim çoğu arkadaşın önünü kesecektir. Onların önünde yıllar var. Elimizden geldiğince hak edenlere bunu verelim diyorum.

Ayrıca; “ yüreğinize sağlık,.. kaleminiz daim olsun.. Kutlarım “ methiyeleri yanı sıra yapıcı eleştiriselliklere de ağırlık vermek gerekir. Onun içinde böyle bir köşenin aktifleştirilmesi rehberlik sağlayacaktır.

Bu sitede doruklara çıkmış onca yazar,şair var.. Onlar malumdur.. Bence onların eserlerini seçmesenizde olur değilmi  ? =)))))

Şimdi bir şiir veya yazınızı kendi imzanızla facebook sahifenizde yayınlayınız. Bakalım kaç beğeni ve helede en mühimi kaç yorum alabileceksin iz !!!  1 ay kadar sonra aynı eserinizin altına tanınmış

Bir şair,yazar veya düşünür adını zikrederek yayınlayınız. Nasılda artacak beğeni,ler. Ama yorum yok.kuru kuru beğeni ve geç.. Okunmuyor.. Okumuyoruz.. Okumuyorlar !!! İsme göre hareket.. İşte BANKOLAR.. İŞTE SEÇMELER !!!!

Dileğim bu site çok yaşasın.. Okuyalım eserlerimizi.. Yol gösterici olalım.. Eleştirelim.. Beğenimizide beğenmediğimizide derç edelim..Umuyorum ve işddia ediyorum bu sitede ülkemizin tanıyacağı çok değerli şair ve yazarlar çıkacaktır

Kızmayın sakın.. Hadi oradan demeyin.. Düşünün.. Bana bir şey vermeyin.. Benim seçkim yeter.. Gençlerimize rehber olalım.. Yaşatalım bu siteyi.. Onca emekli bir şeyler anlatılıyor ise 2 dakikamızı ayıralım. Ne dersiniz ???

Benim yazılarımı okumasanızda olur.. Nasılsa Yönetim ilk gönderişte onay vermerk için okumak zorundadır.. O da bana yeter :: Hoşca ve sevgiyle kalınız !!!

( Bankolarımız .. Tek Geçilenler başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 16.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.