1 Masal


Sınırlar çiziyoruz kendimize, sınırların da ötesinde hayaller düşlerken…
Bütün suç masallarda mı yoksa? Hep mutlu sonla bitecek diye, çırpınıp durduğumuz hayatların gidişatını değiştirmek için gerçeklerden yoksun kalışımız bundan mıdır yoksa? Kendimize zincirler dolayıp, aykırılıklarımız toplumsal dışlanmalarda taşlanmasın diye; kat kat yerin dibine gömüp sonra gözlerimizi çevirip sınırların ötesinde özgür bir hayat olduğunu düşlemek, sınırların da ötesinde koca bir masal işte.. evvel zaman içinde büyüsü kaçmasın diye saklanılmış kimliğimizin, kendimize bile yaban duruşlarını gizlemek için ,dere tepe ardımıza bakmadan gidiyoruz yine de. Bütün suç yollarda mı yoksa? Bir adım ötesinde her şeyin daha muazzam olduğuna inanarak, soluksuz yürüyüp , dinlemeden ve dinlendirmeden benliğimizi,ayak ucumuzda biriken sızının bir yere varamayacağını; varmanın ve var olmanın yollardan geçmediğini anlamak için, kendi sınırlarımızın ötesinde yürüyemediğimiz sürece yollar ne yapsın?.. kendi yolunda bile yürümeye korkak yetiştirilmiş, hep başkasının izini takip ederken örneklerden oluşturulmuş yapay bir hayatın düzenine uymaktan geçiyor bütün kişiliğimiz. Öyle ki kabul görülmemiş düşüncelerimizi yargısız infazlarda asılsın diye ellerimizle teslim ediyoruz. Ardından gayriihtiyari süzülen gözyaşlarımızı, telaşlı bir hamleyle yanağımızdan uzaklaştırıp,cesur korkaklığımızla üzülmediğimize inanıyoruz.. kurumuş zihinlerin çatlayan gevrekliğinin üzerine basılmasın diye , adına değer yargısı denilen kutsallaştırılmış sözlere kanmakla geçiyor bütün ömrümüz.. sınırlarımızın gölgesinde çok kıskanılası hayatlarımızı kem gözlerin kemirmemesi için ,hurafe bir yaşantının huzuruna inanmaktan geçiyor sınırlarımız. Öyle ki kaygılarımızı anlatmak yerine, tepemizden dökülen metal bir maddenin çizdiği şekillere anlam verip günlerce tedirginliğini yaşamak daha cazip geliyor. Çünkü biz sınırların ötesinde daha özgür bir hayat düşlerken , gördüğümüz güzel rüyaların etkisi bozulmasın, büyüler yapılmasın diye kendimize saklar, kötü rüyalarımızı ise, akıp gitsin diye suya anlatırız. Yürekten söylenmiş bir duanın suya anlatmak kadar etkili olmadığı bir inançla sıkı sıkı tutunuyoruz hayata.
Sınırların ötesinde daha özgür bir hayat düşlerken… bütün suç masallarda galiba (?)                                                                                                                                    
                                        S.E.G  
( Masal başlıklı yazı S.E.G tarafından 24.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.