Bilmem hangi hayır kurumu Otistk çocuklar için veya down’lu çocuklar veya başka özel çocuklar için etkinlik düzenler ve nedense Özel çocuklarımızı için yapılan etkilikler hep eğlence üzerine kuruluyor,
Neden onların aylarca uğraş verip öğrendikleri,
öğretilen etkilikler mesele yazı yazmak,Lego ,matematik,resim etkinlikleri gösterilmez..
Onlar çok güzel resim yapabiliyor,
Neden ellerine resim kağıtları verilip sizlerde yanlarında beraber oturup resim yapmıyorsunuz.,onlarla beraber üst baş boya olmuyorsunuz… 
Neden onlarla saatlerce aynı kelimeyi konuşmayı denemiyorsunuz,
Biz aylardır “benim adım Hümeyra” çalışıyoruz…neden bir saatınızı ayırmıyorsunuz…
Bence asıl etkinlik bu asıl farkına varış budur…
Ama gel gör ki bir etkinlik olunca, onlara sadece şarkı söylüyorlar, şarkı söyletiyorlar, dansöz gibi oynatıyorlar… çoğu bunu neden yaptığını bile bilmiyor,onlar bir o yana bir bu yana sallanırken onlar için vazifesini yerine getirmenin rahatlığıyla gülümsüyor seyredenler…
Ama işin aslı bu değil, onları kabul etmek için onların neler başarabildiğini görmeniz lazım…sizlere küçük gelen bir hareketin ne anlamlara geldiğini gözlerinden okuyabilmeniz lazım…duyarlı olmak işte budur…
Artık çocuklarımızı gerçek yönleri ile kabul edin… Onlar özel, onlar güzel Mevla emaneti…
Onları olduğu gibi görün ve kabul edin, sizin istediğiniz kalıba sokmayın bir gün için.
Bir gün gülümseyip senenin tüm günleri sırtınızı dönmeyin… onlardan gelen seslere kulağınızı ve yüreğinizi tıkamayın.
Engelleri ile kabul edip öyle etkinlikler düzenleyin…engel olmayın yapabildikleri şeyleri görmezden gelmeyin,
Bence böyle bir davranış onları ve ailelerini ve başta onları eğiten öğretmenler için sunulan en güzel hediye olacaktır…
Göksemin Çolak

( Bir Günlük Değil Her Gün Bizimle Olun.... başlıklı yazı GÖKSEMİN tarafından 29.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu