1 Can Sıkan Mektuplar-11 / Hz.mevlânâ’nın Tüm İnsanlara Vasiyeti;

Serbest Kürsü / Mektup

Eklenme Tarihi : 6.03.2012
Okunma Sayısı : 2868
Yorum Sayısı : 0


=-------------------..------------------------=
esma_sultani ( 2/28/2012 )
---------------------------------------------
Üstadım seninle sohbet etmeyi özledim, insanlardan çok sıkıldım, muhabbetine muhtacım. Ben kaçtıkça onlar üstüme geliyor, bunaldım herkesten, inşaallah daha nezih bi işyerine geçerim....
selam es selame....

Selam üzerinize olsun;
İnsan Allah’a yakınlaştıkça dostlarını seçmeye başlarlar...
Melayani konuşanları,münafıkları,dedikoducuları,haramzedeleri,ahlaksızları,gözü dünyalıktan başka şey görmeyen menfaat düşkünlerini,yalancıları,kahpelik yapanları,
hainleri kindarları,kavgacıları,cahilleri,canileri,geri zekalıları,aptalları,ahmakları,
yalakaları vb. ilişkilerini en aza indirmek suretiyle terkederler..

Bir de bakarlar ki yapayalnızdırlar..

Dostları; rehberleri,peygamberimiz efendimiz ve cenabı hakk’tır.Bir de gerçekten düşkün kader mahkumlarıdır.

Sadakalarını, enerji,zaman,para veya başka sadakalarını en altta kalanlara verir,sevgilerini ailelerine,akrabalarına,tanıdık tanımadık çaresizlere yönlendirir;muhabbetlerini Allah ve resulüne hasrederler..Seccadeleri huzur mekanlarıdır..Çiçekler,çocuklar bir de Allah’ı zikir onların teskin araçlarıdır..Eğer doğayla temas halinde iseler zararsız hayvanları da ilgi alanlarına dahil ederler..

İçinde bulunduğunuz hal her gönül erinin derdidir.Sana Mevlana’nın mesnevisini tavsiye ederim..Çitlenbik gibidir..En yararlı zaman öldürme aracıdır..

Kuran okuma,hadis kitaplarını tetkik etme ve ilmihal bilgilerini artırmanın dışında en güzel kaynak Mevlana’nın eserleridir.Mesneviyi yedi kere hatim etmiş birisi olarak tavsiye ediyorum..Ne zaman kendimi hüzne gark olmuş bulsam kuranı kerim yahut mesnevi okurum.Halen dağınık şekilde mesnevi okumaya devam ederim..Ve her okuduğumda farklı bir keşif yapmaya devam ederim.

Bak Mevlana hz bize yüzyıllar ötesinden nasıl sesleniyor....


Hz.Mevlânâ’nın tüm insanlara vasiyeti;

Ben size;
Gizli ve âşikâr olarak Allah’tan korkmanızı tavsiye ederim.
Az yemenizi, az uyumanızı, az söylemenizi,
Allah’ın buyruğuna boyun eğmenizi,
Kötülük etmemenizi,
Oruca ve namaza devam etmenizi,
Şehvetten uzak durmanızı,
İnsanlardan gelecek ezâya ve cefâya tahammül etmenizi,
Mallarını beyhûde yere harcayanlarla, ayak takımı ile oturup kalkmamanızı,
Kerem sahibi ve sâlihlerle beraber olmanızı tavsiye ederim,
İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.
Sözün en hayırlısı da az ve öz olandır.
Hamd yalnız tek olan Allah’a mahsustur.
Tevhîd ehline selâm olsun.

selam es selame
 

( Can Sıkan Mektuplar-11 / Hz.mevlânâ’nın Tüm İnsanlara Vasiyeti; başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 6.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.