MGK  nin sivilleştirilmesi,DGM lerin Özel Yetkili Ağır Ceza Mahkemelerine dönüştürülmesi,AB  uyum yasaları ile demokratikleşme çaba şovu,TURGUT ÖZAL dan beri ''anayasa bir defa delinmekle bir şey olmaz'' denilerek KEVGİRE DÖNÜŞTÜRÜLEN 1982      Anaysası…

           1923 yılından beri tüm iktidarlarda, dönüşüm hep HUKUK DEVLETİ  olma yolunda olmuş,bu doğrultuda Kadına secme secilme hakkı verilmiş çok partili hayata geçilmiş,Anayasa mahkemesi kurulmuş senatolu meclis uygulamasına geçilmiş HEP İDEAL ANLAMDA hukuk devletine ulaşma cabaları seklinde  iktidar partilerince ugraş verilmiştir.

       Ne zamana kadar…Yani gelişerek hukuk yolundaki dönüşüm ve kanunlaşma cabaları ne zamana kadar sürmüştür?

      AB  uyum yasaları cercevesinde kodifikasyon hareketi  HUKUK TAN ZİYADE KANUN DEVLETİ  olma yönünde iktidarlarca kullanılmış ve eleştirilen 82  Anayasası, gelgeç Anayasaya dönüşmüş ve  delgeç  anlayışı ile hukuk devletinin sibop vazifesi ortadan kaldırılmıştır.

      Tansu ÇİLLER gümrük anlaşması ile bize milenyumu havai fişek gösterileri karşılatırken kac kişi ''bizim Pazar onların ortak olduğunu''anlamıştı? Gümrük vegisiz tarife ile bizi bugunkü cari acıgın ithalat ayagını o zamandan oluşturmuşlardı.

       AKP  nin,79 günlük parti iken inanılmaz şekilde 79 yılık cumhuriyet meclisine, inanılmaz çoğunlukta gelmesi ve gönüllere hitap ederek, milletten kopuk diğer partileri elimine ederek ,KRONİK  hale  gelmesi tesadüf değildir.
       Mutlak çoğunluğu sağlayan AKP döneminde ,tüm iktidarların,hukuk devleti yönündeki faaliyetleri ters yüz edilmiştir.  HUKUK ANLAYIŞINDAN KANUN ANLAYIŞINA indirgeme yapılmış,HUKUK DEĞİL KANUN  en ÜST DEĞER  olmuştur.
     Cumhuriyet hükümetlerinin şimdiye kadar tüm anlayışlarını ters yüz ederek HUKUKSUZLUK ,KANUNlaşma  HAREKETİ İLE MEŞRU  gibi gösterilmiş ve GÖNÜLLERİN PARTİSİ İDDİASINDA OLANLAR VİCDANLARI SAKATLAMAK PAHASINA HUKUKSUZLUKLARINA AMA KANUNİLİKLERİNDE ısrar etmektedirler.

       KANUNİLİK ,HUKUKİLİK DEĞİLDİR. ''Kız olanlar doğar doğmaz öldürülsün'' diye bir kanun çıkarıursın bu davranış KANUN ÇIKINCA KANUNİ  gibi gözükür ama evrensel hukuk kurallarına uygun olmadığı için HUKUKİ  değildir.

         Mevcut iktidar hukuk suzluklarında alt yapı falliyeti olacak şekilde TÜRK HUKUK TARİHİNİ  sıfırlayarak,kanunlaşma hareketinde bulunmuştur.  Bu kanunlaşma hareketinin vicdanları  uygulama ile sızlatmasının önüne geçmek içinde yöntem olarak örtüleme faaliyetlerinde bulunmaktadır. En somut güncel olay FNERBAHCEYE  karşı yapılan şike operasyonudur.

        Enson 5 paşa daha tutuklanarak tutuklu sayısı 40 olmuş tur. Ordu rütbesizleştirilirken, ayarlı alt kadro üstleştirme faaliyetleri, ivme kazanmıştır.

      Burada halkın örtülü desteği vardır .Tıpkı gönüllere hitap etmeyi başaramayan diğer muhalefet partileri gibi.. HALKTAN  kopuk yaşayan ve bulundukları yerde İLAHLAŞAN PAŞALAR  bunun ceremesini kamuoyunca ,iktidara verilen zımni destekle çekmektedirler.
             Bu örtülü destek yanında son FENERE YAPILAN OPERASYON gibi şova yönelik olaylar kamuoyunun dikkatini başka yöne çekerek, olayın vehametini ÖRTERKEN ,KİMSELER TSK  nın törpülenmesine ses çıkarmamaktadır.
           Tüm yöneticilere kulak küpesi her kes er olsun ama gönül eri olsun.Er'liği yapamayan paşalığıda yapamaz.
( Fenerin Örtüsü Tsk Nın Törpüsü başlıklı yazı HALİLİ tarafından 5.07.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.