Din Sömürüsüne Fıkralı Bir Örnek
EMİR BÜYÜK YERDEN
Yurt dışında başka iş bulamayan, açlıktan nefesi kokmaya başlayan Temel, keşiş olmaya karar vermiş.
Karnı doymuş, kalacak yer de var ama dünya zevkleri yasak.
Temel bu, ihtiyacını gidermek için hemen bir çözüm üretmiş.
En güzel rahibe kapısının önünden geçerken bağırmaya başlamış Temel;
“Olmaz İsa! Olmaz!”
Rahibe, kapının önüne gelip merakla ne olduğunu sormuş.
“ İsa ile konuşuyorum” da demiş Temel “ Bana kapımın önünden geçen ilk rahibeyi odama almamı söylüyor.”
Rahibe;” İsa söylüyorsa yapacak bir şey yok!” diyerek girmiş içeri.
Temel gözleri kapalı, trans halinde sürdürmüş konuşmasını ;” Yok artık İsa! Onu söyleyemem! “
Rahibede şaşırıp ve sormuş “Yine ne oldu?”
diye.
“ İsa senin soyunmanı istedi” demiş Temel.
Rahibe de
“O öyle söylüyorsa bi bildiği vardır” diye cevap verip soyunmuş.
Temel’in İsa ile sohbeti sürmüş.
“ Sen de soyun, rahibenin üstüne çık. Azıcık ucunu...”
Rahibe ne yapsın? Emir büyük yerden.
“Ama” demiş Temel’e “ Asla bekaretime dokunmak yok!”
Temel rahibenin üstüne çıkınca durur mu?
Başlamış bağırmaya;
“İtmesene ulan İsa! İtmesene!”
İnsanlık tarihi boyunca amacına ulaşmak için, Temel gibi dini kullananlar her zaman olmuştur.
Temel hiç değilse İsa’yı kullanmış. Bazıları doğrudan Allah’ı alet ediyorlar.
( Din Sömürüsüne Fıkralı Bir Örnek başlıklı yazı ERHAN TIĞLI tarafından 5/6/2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.