Bu Gün 23 Nisan...mı

Bu gün 23 Nisan!

Neşe dolamıyor maalesef insan!

"Küçük hanımlar, küçük beyler... Sizler hepiniz, geleceğin bir gülü, yıldızı, bir bahtın aydınlığısınız. Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız."

23 Nisan, Türkiye milli tarihinin başlangıcı ve yeni bir dönüm noktasıdır. Bütün bir düşmanlık dünyasına karşı ayağa kalkan Türkiye halkının, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni meydana getirmek hususunda gösterdiği harikayı ifade eder."

"Gençler cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali olacaksınız. Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak sizsiniz." Mustafa Kemal Atatürk

Böyle demiş büyük önder.

Sonra bir gelenek başlamış ilkokul çocukları bakanların

,baş bakanın hatta cumhur başkanının koltuğuna oturtularak ne düşündüklerini, ne hissettiklerini  sorar olmuş büyükleri ve basın mensupları…

Pek umursadıklarından değil de maksat yerini bulsun diye, laf olsun torba dolsun diye …

Hatta dostlar alışverişte görsün diye.

Onlar saf ve samimi sözlerle ülkenin geleceğinden bahsederken bizimkiler yüzlerinde sahte gülümsemelerle pozlar vermişler gazetelere… kameralara bakıp bu işi ne kadar ciddiye aldıklarını anlatmışlar…

İşte asrın önerisi!

23 nisan da artık çocuklar büyüklerin yerine geçmesin.

Makam sahipleri çocukların yerine geçsin lütfen!

Örneğin:

Sanayi bakanı en azından yarım gün sanayide çalışan bir çocuğun yerine geçsin…

Ticaret bakanı gün boyunca pazarda su satsın mesela…

Adalet  bakanı sadece bir gece parkta yatsın …

Ulaştırma bakanı üç kere halk otobüsüne binsin …

Aile bakanı  çocuk esirgeme yurdunda 24 saat geçirsin …

Sağlık bakanı BİM den bir bardak şokella alıp çocuğuna yedirsin…

Bu örnekleri çoğaltabiliriz istersek ama amacımız sorunları azaltmak…

 

Kısacası :

Onların sizin halinizden anlamasına gerek yok .

Onlar daha çocuklar.

Siz onların halinden anlarsanız sanırım tüm sorunlar çözülür .

Haydi

Bir günlüğüne de olsa var mısınız çocukların yerine geçmeye…

 

23 NİSAN 2024

YILMAZ TİZGÖL

NİJNİYNOVGRAD

 

 

 

( Bu Gün 23 Nisan...mı başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 23.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.