Bî Vefayı  Arıyorum


Üstad Mehmet Fikret  ‘’Bir  Vefa Arıyorum.’’  Demiş.  Ben  de  Bî vefayı  arıyorum. ( Elde  olmayan  sebeplerle  biraz  gecikti.  Kusura  bakmayın dostlar. 

******

Saçlarıma ak  düşüren,
Bî vefayı  arıyorum.
Beni top gibi şişiren,
Bî vefayı  arıyorum.

Öküz  gibi  bakıp giden,
Yüreğimi yakıp giden,
Bir  sürü  borç takıp giden,
Bî vefayı  arıyorum.

Sırtı  üzre  yıkmak  için,
İçeriye  tıkmak  için,
Kafasına sıkmak  için,
Bî vefayı  arıyorum.

Milyon kez üstümü çizen,
Milyon kez kuyumu kazan,
Milyon  kere tövbe bozan,
Bî vefayı arıyorum.

Her güzele gönlü kayan,
Bir gün sevip beş gün cayan,
Velhasıl şeytana uyan,
Bî vefayı  arıyorum.

Dostlar yapın bir güzellik,
Onun yüzünden bu  kellik.
Gece gündüz fellik  fellik
Bî vefayı arıyorum.

Belli değil yurdu, yeri.
Bulsun  onu bana biri.
Ölü veyahut da diri,
Bî vefayı  arıyorum.

Ne  Beyoğlu ne  Taksim’i,
Ne  Çakıl’ı  ne Maksim’i,
Ben aynadaki aksimi,
Bî vefayı arıyorum.

***

Bî vefa : Vefasız

Çakıl ve  Maksim:  Bizim  gençlik  yıllarımızda  İstanbul’un  iki  meşhur gazinosuydu. Çakıl,  Aksaray’da  daha  ziyade  gariban  takımının  gittiği  bir  gazino  iken  Maksim, Taksim-Beyoğlu’nda ve ensesi  kalınların  mekanı  bir gazinoydu. ( Bir Maksim de  Caddebostan’da vardı. Taksimdekine  ‘’ Büyük  Maksim’’ Denirken  Caddebostandakine  ‘’ Caddebostan  Maksim.’’ Denirdi.

Çakıl’ın  unutulmaz  assolisti  Gönül  Akkor  idi.  Maksim’in  ise  sahneye  bazen  at  sırtında  gelen  ‘’ Şahane  Kadın ‘’ lakaplı  Sevim  Tuna.

( Bî Vefayı Arıyorum başlıklı yazı Sami Biber tarafından 4.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.