Iyilik -Güzellik dedigin
hayatin gerceklerini örtüp perdeleyerek bir takim cila maske yama siva boya cerrah
ustura ve hormon bulasiklarini yükleyip yapistiran müdahaleleriyle
sahtekarligini saklayip gizleyen dalavereciligin imkan ve mümkünü dahilinde
kaici ve gecerliligi yoktur ya…ordan ölümünü cagirip kendi deger dengine
dogmayarak neslini soyunu harcayip tüketen insanlik da bire bir ayni
gercekligin günün birinde mutlaka yüzlesmesi kacinilmaz hayati silinmezlerine
biriktirip kaydettigi dünya ve insanlik muhasebesine sorumlu ve ilgilidir.
Ilahlastirilmis ABARTILI büyüteclerle
insanliktan cikarilarak nicel nitel her türlü üstünlük seckinlik sifat fiil
zamir vasif yetki imtiyaz ayricalik ve benzerlerini adanip tapinircasina
sorgusuz yargisiz etiketledigi sahsin kisiligine ve karakterine özellestirenler;
özgün duyarlilikta ve özgür iradede hic bir etkin varlik bildirimi
göstermeksizin ihtiyatsiz cekingesiz hayran kaldigi, kuyrukculuk ettigi ve insan
üstü yücelige tanrilastirdigi bagimli güdümlülügü sürünür ve sürüklenirler.
DOGAL DENGESiNi yitirip bozulan hersey, üretip türettigi
adaletsizlik gecimsizlik mutsuzluk sefillik yokluk yoksullluk baglamiyla endiseyi
kaygiyi karamsarligi yalnizligi yabancilasmayi siddeti nefreti yalani talani ayrismayi
catismayi ve KORKUYU günlük yasamin alisilmis kaniksanmislari temelinde yaygin yerlesik dolasima büyüten bu köklü kurakliktan kaynaklanip peydah olur.
Sonra da tencere- kapak olusumu, toplumla yüceltilip tanrilastirilan
yönetenlerin ayni benzesmelerde ortaklasip bütünlestigi akil fikir vicdan
sorumluluk kayiplariyla en basta `mülk Allahindir `diyenlerin maskelendigi;
gercekteyse herkesten cok onlarin paraya mala mülke servete güce gösterise her
firsati cikar önceligine göre degisip ittifak ve firildaklik ettigi inanc ve
kimlik istismarina hic bir öggün kisilik ve özgür irade refleksi göstermeksizin
aldanip kanarak; üretmeden tüketen, sorgulamadan
aldanan, aldandikca aldatan, aldattikca acimasizlasan, acimasizlastikca hiddet
nefret kin zorbalik kanunsuzluk bencillik bagnazlik ve intikam kutuplasmasina kendini
ve hayatini yitirip kaybeden, özgür hayatini ve özgün kisiligini yitirip
kaybettikce sevgi saygi onur kültür sanat ilim bilim gibi sayisiz ve sinirsiz
deger ve insanlik zenginliginden yozlasip cürüyen ve kokusan ; dünle yarin
arasinda hic bir saglikli ve saglam iliskisi baglantisi olmayan yagma yikimlara
kayitsiz ilgisiz kalmaya mahkumlugun her saniyeler icinde degisim dömnüsüm kaypakligina
kendiliginden isleyip calisan BOP mekik
makanizmasi devir teslim olur böylece.
Cünkü insan aklindakini isler okur. Kalbindekini tasir ve yasatir.
Inanc ve itibarindakini kendine denk ve degerli bilir. Bütün bunlarin hic biri
yoksa deneyim ve gözlemlerle toplayip biriktirecegi hicbir eder degerde hayati
ve kimligi yoktur insanin. Gözünde gönlünde yücelterek tanri katina sinirsiz
sorgusuz her yetkiyi, imtiyazi, ayricaligi ve özel olmayi – imar memur mühendis sanayici sanatci ilimci bilimci filimci siyasetcisiyle her dalda ve her alanda - büyüttügü bozgunda ortak hayatin tüm saglam kaynak
ve temelli düzeni dengesi bozulur, bozulup yikilan dengesizlige korku bela dert
sorun sarmallari bütün beklenti ve cözümsüzlükleriyle hükmedip harami
bagimliligina ve keyfiytine IKTIDAR olur.
PEKAKa , Fethulmetal ve diger benzer yozlastiran ayristiran
tarikat toplulugunun BOP kurgulu tesis pilan proje ve teskilatinda toplumun bütün
bozulmus yagmalanmis deger bilinc bellek hafiza idrak irade kayip cürüme kkusma
ve yikimlarina uyumlu güdümlülügün tüketim
cilginligi aliskanligini ve algisini yerlestirip yapilandirarak her DOLDURUSA
kolayca istismar edilebilirligin henüz gün gecmeden her yasadigi felaketi ve aldatilmisligini yenisiyle
unutturarak ahmak ve salak yurduna konulan sosyal siyasal kültürel ve toplumsal
enkaz carki BOP TEZGAHINDA her tükenise devre daim edilir.
Bu bakimdan da inanir güvenirligi sifir eksilerde dönüp dolasan siyasal
ekonomik sosyal kültürel ve TOPLUMSAL hayat, tencere-kapak olusumu ve olgusunu
karsilikli doyurup besleyerek imar ve imal edilen ITHAL emanetciligin BETONARME
RANT kentlesmesinde sürekli her bozuklugu affa ugratarak aldananla aldatilanin ortak cikar memnuniyeti
yasanir. Sonucysa daima hayatin
gerceklerine dolmus yigilmis ve birikmis kayitsizlik sorumsuzluk bencillik
kanunsuzluk inancsizlik kimliksizlik kisiliksizlik yitik kayip ve ISTISMAR yiginagindaki sahsi cikar menfaatine
odakli moloz DOLGULAMASI, yogunlugunu tasiyamaz noktaya gelince ihmal edilen
hayat ve insanlik, kendini terkettigi felaketiyle yüzlesmek zorunda kalir.
Bu dönüm dolasimda BOP YERLI ISBIRLIKCILERi toplaminda birbiriyle
yarisarak Pekaka kafatasciliginin sivil
temsilcisi Hedepe, bütün kirli karanlik
gerici yobaz köktenci ayrilikci hizipci yikici bölücü maske ve mani fatralarini
gizleyip saklayan serbest piyasa tüketim tezgahinda tipki Hizbullah ve
Fethulmetaller gibi inancli ilimci bilimci hosgörülü ilerici aydin esitlikci özgürlükcü
adil toplumcu cevreci ve zengin gönüllü gecinmenin bop isportaci SAHTEKARLIK tüccarligini
satar savuttururlar.
Bu bakimdan da bu sorgusuz hukuksuz dönüm dolasimdaki tüm sosyal
ekonomik ve toplumsal kaynak zenginligine her yetkiden cökmüs cullanmis keyfine
göre ezen buyuran soyan sömüren hükümranlik devraninin hic bir toplumsal
tepkiyle karsilasmaksizin sürüp gitmesinde kendini kücülterek özgüvenini yitireren
; ve kendini degersizlestirdigi oranda gözünde ve gönlünde tanrilastirdiklarina
kayitsiz sartsiz her isledigi harami haydutlugunu hak ve reva gören; ve her dayatip buyurdugu zorbaliga ibadet gibi itaat eden yilgin
bitkin tükenerek cürüyen ayrismis kutuplasmis karma karisikliga ihtiyac duyar BOP.
Bu yüzden de saha icinde ve disinda siyasetciden akademiyene, gazeteciden medyatöre,
filimciden sair yazara, saglikcidan mimar mühendise, iletisimciden ulasimciya,
egitimciden tarikatciya, gidacidan modaciya, süper markacidan hiper bankaciya holdinciye
mafyaciya borsaciya tüccara tecavüzcüye ve hurdaciya..eskiyen figüranlarini
yenisiyle degistirir dönüstürür tamir ve takas eder yahut ittifaklastirir BOP..
Aslinda Zafer, Iyi Parti, Büyük Birlik ve Mehepe..hic bir nüan ve
zerrece farkliligi olmadigi halde bu esas usul kaide temel düzenek üzere
birbirinden tohumlanarak cogaltilip üretilir. Al iste, Fazilet`e `sana babamin
malini yedirtmem `diyerek bagira cagira ve bütün yagma yikimcilarin ülkeyi
devleti toplumu diledikleri alim veya satimlara mahsus keyfiyetten babalarinin sahsi mülkü olarak bildikleri gibi , dönmedigi firildaklik kalmayan YENiDEN REFAH; icinden
sayisiz siyasi oluusumlarin birbirine demedigini birakmayan sayip sövüsleriyle
tarihe kirli kayit ve damga vurduklarini felaketiyle bogusan toplumsal hafiza
ve deger kayiplarina kolayca yedirip yutturarak…kadrosu eksik tezgahtaki formasi saglam boslugu doldurarak delikten
süprülmeme kaydindaki ittifaka zikzaklar yaparak ve toplumunu dünyadan habersiz
ahmaga sayarak , defansif yerlesik düzende forvet yerini alivermis bile.
Seyfi Karaca……….Mart / 23