Diş Perisi


Yok yok başlık yanlış değil. Yani ‘’ Düş Perisi ‘’ yazacağıma ‘’ Diş Perisi’’ Yazmadım. Konumuz: Diş Perisi.

Şimdi bazı arkadaşlar ‘’ Hocam, bütün bu acayip bilgiler de senden çıkıyor. Diş Perisi diye bir şey mi varmış?’’ Diyebilirler ve haklılar tabii ki. ‘’ Diş Perisi’’ Diye bir peri yoktur.

Eee o zaman yazının başlığı neden Diş Perisi?

Anlatayım efendim:

Her 6-7 yaşındaki çocukta olduğu gibi torunum Lina’nın da zamanı geldi ve ön dişlerinden biri sallanmaya başladı. Çocuk haliyle merak ediyor ‘’ Ağzımı bir yere vurmadım, dişlerimi her gün fırçalıyorum o halde benim dişim niçin sallanıyor?’’

Bu soruya cevap verme görevi elbette ki öncelikli olarak dedelerin görevidir.

-Bak güzel kızım ! Ağzındaki dişler var ya, işte bunlara süt dişleri denir.
-Kih kih kihh. Çok komiksin dede.
-Allah Allah.. Niçin?
-Süt çiğnenen bir şey değil ki. O zaman niye dişlere süt dişleri densin?

Valla bayağı mantıklı. O ilk dökülen dişlere ne diye süt dişleri denmiş ki?

-Hımm haklısın, o zaman biz onlara ilk dişler diyelim. İşte bu dişler çocuklar 6-7 yaşına gelince dökülür.
-Neden?
-Yerine daha sağlam dişler gelsin diye.
- Daha sağlam yeni dişleri kim getiriyor peki?
-Hımmm... Kendiliğinden geliyor.

Dişin kendiliğinden gelebileceği fikri hiç aklına yatmadı her nedense.

Neyse efendim, akşam annesi geldi işten. Çekildi kendi odasına, annesiyle bıdı bıdı bir şeyler konuştular.

Ertesi gün sabahleyin okuluna gitti, ikindiye doğru eve döndü ve eve girer girmez başladı ‘’ Dedeee odama gel sana bir sürprizim var.’’

Malum, dedeler meraklı olurlar. Merak ettim bu sürprizi ve odasına girdim.

Lina, odaya girer girmez yastığını kaldırdı ve altından minicik bir şey çıkarttı.

-Baaak. Dişim... Ne kadar güzel değil mi?

Evet gösterdiği şey dişiydi. Gerçekten de bana göre dünyanın en güzel şeyiydi.

-Aaaaa. Demek çıktı dişin. Peki niçin yastığın altına koydun?
-Bunu yastığın altına koyunca Diş Perisi yenisini getiriyormuş. Ayrıca hediye de getiriyormuş.

Efendim, ben gerçekçi bir adamımdır. O sebeple kaşlarımı çatıp ‘’ Diş Perisi diye bir şey yoktur.’’ Dedim.

-Ama annem söyledi. Diş Perisi bana yeni diş ve hediye getirecek.

Hay Allah’ım ya... ‘’Annen uydurmuş.’’ desem üzülecek. Demesem bir Diş Perisinin ona hediye getirmesi mümkün değil zira yok öyle bir şey. Kıvırdım gayrı.

-Annen dediyse vardır bir bildiği. Bekleyelim bakalım.

Ertesi gün annesine anlattı. ‘’ Dedem diş perisi diye bir şey yoktur diyor.’’ Dedi.

Sabah bir baktım sevinçle zıplıyor.

-Hani Diş Perisi yoktu?
-Allah Allah... Var mıymış?

Elindeki yirmi lirayı burnuma uzattı.

-Baaak yastığımın altına para koymuş.
-Diş Perisi mi koymuş?
-Eveeett. Başka kim olabilir ki? Bir de Diş Perisi diye bir şey yoktur diyordun. Bak işte varmış.
-Benim güzel torunum o Diş Perisi senin annen.

Allah’ım affetsin. Gelinime ‘’Peri ‘’ dediğim için inşallah ağzımı yüzümü yamultmaz. Gelinim ve peri ? Kaç rekat tövbe namazı kılmam gerekir perilere attığım bu iftira sebebiyle Allah bilir?

Allah’ım ne olur affet. Birdenbire çıktı ağzımdan. Ne olur çarpma beni.

Ben o bir saniye içinde bunları düşünürken torunum itiraz etti hemen.

-Annelerden Diş Perisi olmaz.

Oh.. Ya Rabbi şükür anlamıştı sonunda.

-Evet Kızım annelerden, özellikle de senin annenden sadece Diş Perisi değil herhangi bir başka nesnenin perisi olmaz. Eşyanın tabiatına aykırı bir durum bu.

Lina tabii ki ‘’ Eşyanın tabiatı’’ nedir hiç bir şey anlamadı. O sadece Diş Perisi denen bir perinin yastığının altına koyduğu parayla kaç çikolata alınabileceğini düşünüyordu.

Kendi kendime ‘’ Ulan, annesi 20 Lira verip peri oldu da ben niye olmayayım?’’ dedim. Ben daha âlâ bir peri olabilir miydim? Olurdum ki hem de nasıl? Gelinimden neyim eksikti?

Daha ertesi gün ( Yani dün gece ) yatarken yastığının altına bir 50 Tl koydum ve kalktığında sordum.

-Yastığının altına bak bakalım Diş Perisi yine para koymuş mu?

Yastığı kaldırdı. Altında 50 Tl’yi görünce heyecanla bağırdı.

-Eveeeeettttt. Yine para koymuş Diş Perisi.

Keyifle cevap verdim:

-Hem de öncekinden daha büyük bu para.

Lina, 50 Tl. ile daha önceki 20 Tl’yi üst üste koyduktan sonra tasdik etti:

-Eveeeettt bu daha büyük. Teşekkürler Diş Perisi.

Lina’nın ‘’ Büyük Para ‘’ anlayışına bir hayli gülsem de bu sefer artık ‘’ O Diş Perisi Benim. ‘’ demedim tabii ki. Varsın Diş Perisi getirdi sansın. Zamanı gelince öğrenecek nasılsa. Şimdilik onun yüzündeki gülücükler bana yeter de artar. Hayallerini, düşlerini bozmanın da bir anlamı yok değil mi?

Hem böylelikle annesine peri deyip günaha girmemiş oluyorum. Varsın Diş Perisi getirdi bilsin
( Diş Perisi başlıklı yazı Sami Biber tarafından 11.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.