Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 17.02.2023
Okunma Sayısı : 511
Yorum Sayısı : 10



Bugün  sizlere 2 Nisan 2015 Tarihinden beri  sitemizin  üyesi  olan  bir  arkadaşımızdan  bahsedeceğim.

Adı:  Harika  Ufuk

Siteye  üye  olduğu  günden  bu  yana  sitemizde 

119  Şiiri
27  Deneme yazısı
12 Hikayesi
8 Makalaesi
2 Serbest Kürsü  yazısını paylaşmış

Sitemize  üye  olduğu  günden  bugüne dek geçen sekiz sene zarfında  sadece  14 Kişiye yorum  yazmış

Sitemize  üye  olduğu  tarihten  bugüne dek sadece 319  kişi  onun  yazdıklarına  yorum  yapmış.

Yani  sitede  pek  de  aktif  olan  bir  arkadaşımız  değil.

Son yazısı 16.02.2023 Tarihinde(dün)  güne  gelmiş

Bu  yazısını,  16.02.2023  Tarih  ve  bu  yazıyı  yazdığım  saat  olan   14.25  itibariyle  55 Kişi  okumuş (!)

55  Kişi  okumuş  ama  benden  başka  hiç  bir  Allah’ın  kulu  site  üyemiz,  toplamı  altı  kelime  olacak olan  bir  yorum  yazmamış.

Nedir  o toplamı  altı  kelime  olacak olan  yorum?

‘’GEÇMİŞ OLSUN.  ALLAH  ÖLENLERE  RAHMET  EYLESİN.’’

Evet... Biz  bir  aileyiz.  Güzel  bir  aile  olmakla  övünüyoruz  hep ama  bir  arkadaşımız,  yazdığı  bir  yazısında deprem esnasında  ve  sonrasında nasıl  bir zorluk,  nasıl  bir  travma  yaşadığını,   anne  yarısı  teyzesinin  ve  kardeş  yarısı  iki  teyze çocuğunun   Adana’da  depremde  hayatını  kaybettiğini  yazıyor ama  benden  başka  hiç  bir  arkadaş  ‘’ Çok  geçmiş  olsun.  Allah teyzenize  ve kuzenlerinize  rahmet  eylesin.  Başınız  sağolsun.’’  Diye  yazmıyor.  Böyle  bir  acıyı  paylaşmıyor.

Okunma  sayısı: 55   Yorum  sayısı: 1  Üstelik  de  günün  yazısı.

Neden?

*Çünkü  biz  uzun  yazıları  okumayı  sevmiyoruz. Yazıyı  tıklıyoruz  ama  bakıyoruz  ki  bayağı  uzun, okumak  zahmetine  katlanamıyoruz.

*Çünkü  biz  böyle  bir  zamanda  bile  ‘’ Ama ‘’ diyoruz. 

+Ama  o  sitede  hiç  aktif  değil.
+Ama  o  benim  hiç  bir  yazıma  yorum  yazmadı.
+Ama  zamanında  ben  de  prostat  ameliyatı olmuştum, geçen  sene  tırnağım  kırılmıştı,  bana  bir  ‘’ Geçmiş  olsun ‘’ demedi.
+ Yazıyı okudum.  Çok üzüldüm  ama o  kadar  yoğunum  ki  yorum  yazamadım.

Ama,  ama,  ama...

Lakin  şu  denebilir  ki  kabul de  ederim.

‘’ Hocam !  Harika  Ufuk  arkadaşımız  bugüne  kadar  benim/ bizim  yazdığımız  hiç  bir  şeyi  görmediği  için/  görmezden geldiği için  bugün  de  ben  onun  yazdığı  yazıyı  görmedim/  görmezden  geldim.’’

Benim  lafım  bu  şekilde  düşünüp  güne  gelen  o  yazıyı  hiç okumamış  olanlara  değil  zaten,  okuyup  da  hiç  bir  yorum  yazmayanlaradır.

Biz  eğer  bir  aileysek (ki  öyleyiz)  böyle  büyük  acıların  yaşandığı  günlerde  - her  ne  olursa  olsun-  kenetlenmeliyiz.

Her şeyin  aması  olabilir  ama  ölümden  duyulan  acının  paylaşılmamasının  aması  olmaz.  Biz  eğer  gerçekten de  güzel  bir  aile  isek  güne  gelen  o  yazıyı  okuyup  da  hiç  bir  yorum  yazmamak
,  bir  taziye  mesajıyla  olsun  arkadaşımızın  yanında  olmamak  hiç  yakışmadı...

Cahit  Sıtkı  Tarancı’nın  dediği  gibi:

Neylersin ölüm herkesin başında.
Uyudun uyanamadın olacak.
Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misali o musalla taşında.


Evet
, ölüm  bu.  Bugün  başkalarına  olsa  da kim  bilir nerede  nasıl  kaç  yaşında  ama  mutlak  surette  bizim  de  başımızda  olacak.  Bunu  asla  unutmayalım.  

NOT:  17.02.2013 Tarih  ve saat  00.09  İtibariyle  okunma  sayısı  63  yorum  sayısı  Türkmenoğlu  kardeşimin  de  yorumuyla  ikiye  çıkmış. 

( Edebiyat Evi Sitesi Gerçekten De Güzel Bir Aile İse Bu Hiç Yakışmadı. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 17.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.