Gelen gideni aratır derler,haksız da sayılmazlar çünkü gelen,bazı değişiklikleri beraberinde getirirken giden ise bazı huylarını,alışkanlarını ve anıları da alıp götürür,bu yüzden kıyaslama başlar ve hep giden özlenir.

Beni bugünlerde rahatsız eden bir konu var,bunu yardımcısıyla da konuştum ancak beni tatmin edecek bir cevap alamadım.Ünlü bir  teknik direktörün sözü var çok hoşuna gitti:
"Bilgisi olanların yetkisi yok yetkisi olanların bilgisi yok."

Peygamberimizin,"Haksızlık  karşısında susan dilsiz şeytandır."şeklindeki hadisi tam da sabrın haram olan kısmını  ifade ediyor.

Hz. Ali ise,"Haksızlık önünde eğilmeyiniz,çünkü hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz."diyerek şerefli insan olabilmenin önemini vurgular.

Bütün ustalara ve arkadaşlarıma söylerim:"Bizim sektörün vicdanı yoktur,acıması yoktur,çalışanların değeri yoktur."Bana katılan da olur karşı çıkan da olur, yaklaşık on yedi yıldır bu sektörde çalışıyorum ve öğrendiğim tek cümle bu.Aslında sektörüm suçu yok,binlerce işçimiz geçimini bundan sağlıyor,sorun  çalışanlarda,yöneticilerde,sistemde.

Müşteriler gitti,otel kapandı,önce ustalar ile çıraklar gönderildi buna hiçbir itirazım yok,benim itirazım  şuna:

Stewardlar tam kadro çalışıyor(12kişi, sabahta 7 kişi) toplam müşteri sayısı elliyi geçmez.Bu adamların yıllık  izinleri  yok mu,alacak izinleri yok mu,dokunulmazlıkları mı var?

Sezonun en yoğun olduğu aylarında, hasta hasta çalışıp işini aksatmayan,haftalık izinlerini kullanmayan,molalara çıkmayan ustaların ücretsiz izinde olup bu adamların ise sabahtan akşama kadar çay,kahve,sohbet ile mesailerini bitirmeleri benim zoruma gidiyor arkadaş.Adalet; gıda gibi herkes için gerekli,ilaç gibi herkes içindir.

Yardımcısı:"Bu aşçıbaşının  kararıdır,sorgulayamayız."diyor.Allah Allah...Bak sen şu işe!

Anayasanın bazı  maddeleri değiştiriliyorken,

Bazı padişahların fermanları tartışılıyorken,

Kimi hadislerin gerçek olup olmadığı araştırılıyorken,sen kalkıp ne diyorsun?

Tövbe haşa,ayet mi bunlar sorgulanmayacak?
( Aşçıbaşının Kararları başlıklı yazı berberce tarafından 15.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.