Günlerden Deprem Ayazı Körkıyamet Zemheri 2

Hem yatay hem dikey, hem kiris kolonlardan hem zeminden tavandan yerle bir olusun yikik duvarlari ve ucuk göcük hrabeleriyle, merdiveni  kapisi penceresi sokagi caddesi cercevesi olmayan hem gökten yere hem yerden yerden göge her yandan her koldan sarsan silkeleyen yikinltilara  cullanip cöken, her bir bütün ana damarlari, esas kanallari, sahici yol yordamlari tikanmis kalmis siyasi sosyal ekonomik enkazin taaa köyden kente göcü sürekli artcilarla KATLAYARAK BOP GÜNCELLEMELERINE tetikledigi düzensiz, daginik, denetimsiz, kontrolsüz, sorgusuz ve sorumsuz Rant ganimeti önceligine ve TALAN Müessese Mütahitligine  devletin bütün kurum birimlerini sivil cikarlara özelestirenlerin keyfiyetine ve ihtiyacina göre sanati egitimi güvenligi ilimi BiLiMi uyaran ve sorgulayan KAMU VICDANINDAN cesetlesmis kayitsiz ilgisiz bagimli güdümlülüklere felcli duruma getirerek; tüm toplumsal deger ve kutsallari kendi hükümranliginin ayar düzenine göre devamli degisken söz sav söylemlerle korkunun baskinin cehaletin ve karanligin yetkisinde tüketim bagimliligina kolayca satin alinabilen insan tipinin  gösteris özenti görgüsüzlük doyumsuzluk arizalariyla toplumsal cöküsü yapilandirmaya mühür basip onay veren sefalet sömürü yagma korku baski ve ENKAZ halinin kesintisiz fay kiriklariydi zaten .

 

Taa ilk caglardan beri bir cok uygarliklarin yikim altinda birakarak diger yan tetiklyenleriyle birlikte  sonunu getirdigi ZELZELE yikinti hasar tahribat ve enkaz konusuna artik günümüz YAPAY ZEKA CAGI teknolojisiyle hic de yabanci olunmayan; cok ve haddinden fazla bilinenleriyle akli fikri sorumlulugu denetimli kontrollü yapilasmaya uygun saglam ve saglikli yasam kurmayi arastran uyaran inceleyen bilimsel tespitlerle hic bir emek niyet yükümlülük masraf caba gayretlerden kacinmayarak insan hayatini ve toplumsal ortakligi öncelikleyen deneyim birikim cikarimlariyla önlenebilir ihtiyat tedbir yol yöntemleri seferber edip onurlu haysiyetli inanilir ve güvenilir yarinlari kurmak yerine; boton mühendisliginin her sekil DEPREME ELVERISLI oynak kaygan zemine hic bir akil vicdan ahlak kanun kural kaide sorumluluk yükümlülük tanimaksizin; Babalar Gibi Bop toplum ve ülke degerleri satmakla övünmenin pilan proje cercevesine ilaveten her yikimdan sonra göstermelik Mütahit Sorgulamasi`nin bilindik kaliplasmis ve köklesmis Istismar Manevralari üzerinden kalinan yere aynen katlayarak devam edileceginin -yol ve YÜKSEK BiNA rantina müsteri ayarlamaya dönük - ÜSTE CIKMA isaretinin verildigi hamaset tellalligi ve siyaset tüccarligi ahkamlarinin kesildigi ENKAZ ekonomisinde, maalesef borcu borcla sefaleti sefaletle felaketiye felaketle avutup oyalayip unutarak acisini bastiran hic degismez yikimlar altinda kalmaya devamli degisken aldatma kandirma ve istismar manevraciligiyla söylem degiskkenliklerinin ardinda sürüklenen bütün ve topyekün cöküslere hükmeden ALGI YÖNETiMi sayesinde toplumsal tepkisizligi kendine en dayanikli vurgun soygun sömürü serveti ve sermayesi bilinmektedir.

 

 Ovalar, ekili alanlar , sulakliklar gibi oynak kaygan zeminli kiyamet siddetinde depremere davetiye cikarici KIRIK KUSAKLAR üzerinde de hic bir akil fikir vicdan ilim bilim sorumluluk yükümlülük ihtiyat tedbir cikarimi yatirimi ve harcamasi yapmaksizin ; bütün kanunsuz hukuksuz aykiriligi kolayca satin alabilen veya zorbaligini korkutup baskilayan kurumsallasmis MAFYALASMAYA yetkisiz liyakatsizligi devlet yerine koyup rant sömürü carkini garantiye alarak; haydut haramileri koruyup kollayan AF düzenlemesi kapsaminda imal edilen enerji ida ulasim iletisim bozukluklari gibi BETON BINA TÜKETiM PIYASASINI hep diri ve canli tutan MÜSTERI avlayip avanaklamayi yasanilan felaketlerden hic bir ders cikarmayan; ve olup bitenler gercekligini saklayip gizleyerek perdeleyip örtbas ettigi sahteliklere ve sahtekarliklara kendi güc gösteris ihtisam ihtiyacini dayatici BOP pilan projeler dahilinde ülkeye cökmüs cullanmis yikim ve enkaza dair hic bir degisim isareti gözükmedigi gibi, eskisinin katlayarak yarinsizligi yiktigi enkazin altinda birakici yeni felaketlerin habercisi gibi durmaktadir.

 

Kalkinma ilerleme, toplumsal yikilisini ve sosyal siyasal yahut ekonomik enkaz gerceklerini gizleyip saklayarak müsadesinin disinda hic bir duyarliliga yasama sansi vermeyen; her yalan yanlislarini en seckin ve imtiyazli tanrisal yetkiyle ülkenin toplumun bütün deger ve kutsallarini kendi ganimet ve yagma düskünlügünün güc ve gösteris ayar ölcüsüne göre dekorlayip özel donatilmis BOP cevrim carkina mahsus sorgusuz sualsiz serbest piyasa ilahligi taslayarak hamasat ve ahkam kesmelerle her yikimi eyvahlarin agitlarin acilarin keskelerin avutup oyalayan kendi kaderine terketmekle gelisen ve büyüyen saglikli ve saglam hayat döngüsü degildir asla.

 

HOLLANDA`dan bir örnekle, yakin tarihe kadar deniz seviyesinden alcakligi sebebiyle sürekli okyanus kasirgalarinin altinda kaliyor, her yeri yerle bir olan acilarini ve ölümlerini sarmada sadece ekonomik degil; ardinda biraktigi en yikici aci keder yüklü travmali sorunlu pisiko sosyal bozukluklarla yüzyillarca bogusan ugrasip didinmeler sonucu cikarimladiklari akil fikir ilim bilim yol yöntem teknoloji kazanim ve birikimleriyle, ortak yasam sorumlulugunu ve INSAN degerliligini öncelikli tutan ve bu yolda hic bir emek masraf gayret caba yatirimlarindan kendilerini yüksünüp esirgemeden ortaya koyduklari duyarliliklar sonucu okyanus aciklarinda sorununun kaynagini  halletmeye dair yaptiklari DEVASA DALGAKIRANLAR sayesinde bugün; ne bir felaket yasanmaktadir ne baskaca bir bela. Sayisiz endüstri kolunda ilerleimis kalkinmisligiyla bugün Hollanda; olmayan topraklarini dolgu yaparak dünyaya Tahil bile satmakta Dünya Ekonomisi listesinin ilk siralarindadir. Japonya`yi hic dillendirip söylemeye gerek yoktur sanirim.

 

Bütün bunlar toplaminda bir kez daha, meydana gelen ve  üzüntüsü hepimizi derinden yikip yaralayan Maras merkezli depremde hayatini evini yakinlarini sehrini köyünü yeerini kaybedenlerin ortak acisini yürekten paylasiyor, kalanlarimza gecmis olsun ve Bassagligi dileklerimi iletiyorum.

 

Seyfi Karaca………Subat / 23

( Günlerden Deprem Ayazı Körkıyamet Zemheri 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 14.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.