Kısaca tekrar söylersek;  doygun yani nötr bileşenli temel durum içinde olan bir kişi, acıkmanın yöneylem hareketine başlıyordu. Acıkma yöneylemi iki türlü davranacaktı.

Acıkan eğiliminiz sizi dışa doğru yönlendirir. Neden? Çünkü bedenler dıştan ayrışan bir yalıtımdı. Yalıtım dışa göre eksikliydi. Yalıtım eksiği olanı dışın basıncı içinde tamamlayacak bir etki tepkiyi güden seçme ayıklamaydı.

Böylesi uyarılmış ve karşılık davranışların belirleneni olmuş yalıtıma organizma dışta sağlama yapacak eylemlerin içinde olur. Uyarılmış eylem içindeyken acıkma olan eylem alanı oluştuğu yerde kalır. Ve doldurulması gereken bir oyuk alanlı zaman eylemi olarak davranır.  

Bileşim hareketleri gel yapan eylemlerdi. Gel yapan bileşimler git yapan her iki hareketiyle ayrışma bileşme eğilimi içinde enerji sarf eden süreçlerdi. Ayrışan belirimiyle oluşan duygu dışta istek belirendi eksiğiyle, eksiğini tamamlamaya uyarılmış bir yöneylemdi.

Dışta sağlamasını yaptığı eksiği ile tekrar bileşime gidecek eğilim üzerinde enerji sağlayıcı süreçlerdi. Enerji sağlayıcı süreçler dışta uzun süreçler içinde gel-git yapan biriken, tekrarlı süreçlerdi. Birikimli süreçler kişisi, sosyal ve kolektif davranışlı eğilimlerdi.

İşte bu birikimli davranışlar içindeki alan yönüne tabii seçme ayıklama içindeki bileşimleri kontrollü şekilde modüle edip ortaya koyan birikimlerden birisi de kolektif kuvveti.

Kolektif kontrollü süreçler bileşimi de kişinin doygunluğunu karşı taraf kişinin doygunluğu ile frenletmeye göre başlatan süreçler olmakla olası oluyordu. Bu olası kontrollü durum sistemin beyni, sistemin aklı olan bir bileşimdi.

Dışta kişiler arasında bileşmekle, ayrışmakla, kontrol edilen durumlar girişimi ayrışmakla polarize (uyartımla) olurlar. Polarizasyona bağlı seçme ayıklama süreçleriyle sağlamalar yapar. Sağlamalar oluştuğu yerde kalan oyuğun eksiği olan karşılanmalardı.

Uyarılan istek türü eylem dediğimiz iyon hareketi uyarım enerjisini sağlamasını yaptığı iş, eylem uğraşıya dönüşmekle yitirir ya da transfer eder. Transferini yapan istek eylem hareketi üzerindeki sağlamalarla gerisin geri oyuk alana doğru düşer veya çekilir.

Oyuğa doğru düşen veya çekilen istek eylemli sağlama oyukla birleşir. Sağlama enerjisini oyuğa bırakır. Oyuk sağlama enerjisiyle şarj olur. Bu bileşim isteğin sağlanması nedenle doygun ya da nötr durumdur. Nötr duruma dönüş, oyuk hareketinin geri çağırması nedenleydi.


( El Felsefesi Ve Tarihsel Yaratılış 7 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 3.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.