Kıymetli Üstadlarım;

Yaklaşık beş yıldır şiirlerimi ve yazılarımı bu sitede paylaşıyorum. Hiçbir zaman herhangi bir beklenti içerisinde olmadım çok şükür.

Zamanında beni bu siteye davet eden Sami Biberoğulları Hocam sayesinde bu ortamdan haberdar oldum ve o günden bu güne hep ilk olarak burada paylaştım yazılarımı, şiirlerimi. Bu sitenin kaliteli olduğunu kendisi bana söylemişti ve yıllardır bu kaliteden taviz verilmediğini bizzat müşahede ettim.

Yıllar içinde bu hiç değişmedi. Hani bir söz vardır ya " Kalite asla tesadüf değildir." 

Son aylarda bazı kişisel problemlerimden ve dolayısıyla ilham gelmemesinden mütevellid pek şiir yazamadım ve siteye uğrayamaz oldum. 

Bu arada da site sahibi Adem Bey, MCU Finansal (Çağatay Bey'in) sponsorluğunda üyelere belli şartlar dahilinde altın üyelik fırsatı sundu. Kendilerine çok çok teşekkür ederiz.

Lakin benim şansızlığım (belki de kısmetim olmayacak) paylaşım yapamadığım için altın üyelik şartlarını yerine getiremedim ve hala da getiremiyorum.

Ama sakın yanlış anlaşılmasın herhangi bir talebim de yok. Çünkü; 

Adem Bey'in siteyi açmış olması ve bizlere böylesi güzel ve dost kalemlerle kaliteli bir edebiyat ortamında şiirlerimizi, makalelerimizi paylaşma fırsatı vermesi bana fazlasıyla yetiyor. Altın, gümüş vs üyelik olmasa da benim için olur çünkü site ve yazarlar kaliteli.

Elhamdulillah bu sitede başta M. Fikret Ünalan Hocam olmak üzere birçok kıymetli kalemlerle tanışma ve bu arada kendimi de geliştirme fırsatı buldum. 

Bu minvalde başta site imtiyaz sahibi Adem Hocam ve burayı keşfetmemi sağlayan Sami Hocam olmak üzere kıymetli yorumlarıyla bizle değer veren tüm ustalarıma, büyüklerime, küçüklerime teşekkürü bir borç bilirim.

Siteye fazla uğrayamamam ve dolasıyla yorumlara pek fazla katılamamam yönünden kendimi eksik hissediyorum ama lütfen beni mazur görün. 

Aslında açıkça söylemem gerekirse ben serbest şiirden pek haz alan birisi değilim. Benim için şiir: kalıplara dökülmüş, içerisinde sanat veya sanatlar barındıran, beyitler veya dörtlüklerle yazılmış, yani hece veya aruz ölçüsü olan şiirler tam manasıyla şiirdir. Serbest nazım denen tür bana göre duygusal ifadeleri bir araya getirmiş paragraflar olarak tanımlanabilir ama şiir sayılamaz. (Kesinlikle kendi fikrimdir ve değişmez. :) )

Dolayısıyla sitemizde serbest nazımla yazılan şiir sayısı fazla olduğu için ve her gün paylaşılan şiirlere merakla bakmaya çalışırken karşıma genellikle serbest ölçü çıktığı için ben de yorum yapmadan geçiyorum. Yorumlarımın neredeyse tamamı hece şiirlerine yönelik oluyor. Tabi ki okuduğum şiir de beni etkilemişse...

Buradan sitemiz yönetiminden de bir istirhamda bulunmak istiyorum.

Site ana sayfasında nasıl ki günün hece şiiri ve serbest şiiri diye iki farklı bölüm var. Ana sayfa altında şiirlerin karışık bulunduğu alanda da gün içinde paylaşılan şiirler hece ve serbest olarak kategorize edilse benim gibi hece meraklılarına bir kolaylık sağlanmış olur. Mümkünse böyle bir ayrımın yapılmasını talep ediyorum. 

Tekrar teşekkür eder,
Herkese ayrı ayrı saygı ve hürmetlerimi sunarım.


                                                                    Mustafa GÜL (Hamdi)
( Teşekkürü Bir Borç Bilirim başlıklı yazı Hamdi tarafından 25.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.