ŞİİR MERAKIM

Bu şiir merakım nereden geldi benim. Çocukluktan beri gördüğüm her kağıt parçasını okumak en büyük merakımdı. Yollarda bulduğum gazete kağıdı parçalarını okumak, sınıf kitaplıklarının tümünü hatmetmek yapmam gereken ilk işlerdendi.

Sonraki yıllarda kitaplar edinmeye başladım okumak için ama hiçbir zaman kütüphanelere ısınamadım. Kütüphanecilerin soğuk yüzünü görmektense okuyacağım her kitabı satın almaya, kendimi ufaktan bir kitaplık sahibi yapmaya başlamıştım. En çok sevdiğim hikaye ve romanlardı.

Yıllar geçti şiirle karşılaştım. Şiirle karşılaşmam daha önceleriydi aslında. İlk okul sıralarında öğretmenim
Mehmet Tombul –şimdilerde pek hayırla yad etmediğim – un dayakla ezberlettiği o meşum günler şiirle ilk acı tanışmalarım olmuştu. Bu yüzden şiiri hiç sevememiştim. Şiir demek dayak, demekti. O kılık kıyafeti pek düzgün uzun boylu öğretmenimiz elinde sağlam sopası, biz onun karşısında korkudan unuttuğumuz şiirlerle arzı endam ediyorduk. Ben akşamdan ezberlediğim şiirleri daha yarıya gelmeden korkudan unutuyor, bu yüzden de o çok korktuğum sopayı yiyordum.

Yıllar yılları kovaladı ben bu arada şiirle barışamadım. Lise sıralarında ilk tanışmam başladı. Ders kitaplarındaki şiirler bile beni barıştıramamıştı şiirle. Edebiyat öğretmenimin kompozisyon dersinde şiir yazmamı salık verdiği güne kadar bir gelişme yaşanmadı bu alanda.

İlk satın aldığım kitap Necip Fazıl’ın Çile ’siydi. Severek, -hatta daha ileri giderek diyebilirim ki- içerek okudum onu. Ardından Sezai Karakoç’un şiiriyle karşılaşmış, geceleri mum ışığında okumuştum tüm seriyi… İlk şiir yazmam o günlerde başladı. Üniversite yılları yoğun şiir okumalarımın başlangıç devresi.

Daha sonra şairlerle tanışmam başladı. Sezai Karakoç’la Milli Gazete’de tanışma ve sonra Üretmen handaki Diriliş yayınları bürosundaki sohbetlerimiz ... İkinci üniversite öğrenciliğim yıllarında Sedat Ümran’la tanışmamız... Bu yıllarda hep şiirle dolup taştım. Ama şiirlerimin yayınlanması ve okuyucu kitlesiyle karşılaşması daha uzun zaman alacaktı.

Milli Gençlik, Muştu, İkindi Yazıları gibi dergilerde tek tük şiirlerim yayın imkanı buldu. Şimdiyse ancak internet sitelerinde yayın ortamı bulabiliyor. Bunları face ve twetterde hesaplarımla paylaşıyor, önemli tepkiler alabiliyorum. Ey Kutlu Peygamber adlı şiirimin antoloji. com ’da 60 bine yaklaşan reyting alması ve birçok sitede yayınlaması beni mutlu etmedi diyemem.


Ahmet Kemal

________________________________________


( Şiir Merakım başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 11.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.