Kutup Ayısı Dalışı Günü, diye bir gün varmış... Her yılın ocak ayının birinde ''Kanada'da her yılın ilk gününde yapılan Kutup Ayısı Dalışı'nda (Polar Bear Dip) binlerce kişi, soğuk havaya rağmen kendisini buz gibi sulara bıraktı. Ülkede bir gelenek olarak yaşatılan etkinlik, Vancouver, Halifax, Calgary, Toronto, Charlottetown ve Oakville kentlerinde büyük katılımla gerçekleşti.''


Dünyanın Kendi Ekseni Etrafında Dönüşü Günü (Earth’s Rotation Day) Bir de böyle gün varmış 8 0cak günü kutlanırmış her sene... ''Hepimiz dünyamızın kendi etrafında döndüğünü çok iyi biliyoruz. Hem de inanılmaz bir hızla. Gezegenin tam bir dönüşü tamamlamak için 24 saat sürüyor ve dönmesi nedeniyle, gece ve gündüzleri yaşıyoruz. İnsanların hayatta kaldığı tek gezegen olan Dünya kendi ekseni etrafında dönmeye de devam edecek. Dünya'nın Dönme Günü, 1851'de Dünya'nın kendi ekseni üzerinde döndüğünü gösteren Fransız Fizikçi Leon Foucault'u kutlamak için düzenlenmiştir.''


''Dünya'nın dönüş hızı, günden güne ve yıldan yıla değişebilir ama gene de her sene 8 Ocak günü Dünya'nın Dönme Günü olarak kutluyoruz ve Foucault' u onurlandırıyoruz.''

Hiç Bir Şey Satın Almama Günü diye de bir gün varmış... Ben de yeni öğrendim... Ted Dave’in tüketim kültürünü protesto etmek amacıyla başlattığı bu günde, gün boyunca hiçbir şey satın almayarak tüketicinin gücünün gösterilmesi amaçlanıyor. Tabii esas hedef ekonomiyi bir günde sarsmak veya bir günlüğüne kendini tutmak değil. Amaç, özellikle gelişmiş ülkelerdeki tüketim bağımlılığına karşı kontrollü bir adım atmak, nelere gerçekten ihtiyacımız olduğu, neleri satın almaya ikna edildiğimiz üzerine bir durup düşünmek. Yaşam tarzımızda daha az tüketmeye ve daha az atık üretmeye yönelik kalıcı değişiklikler yapmak…


Hiçbir Şey Satın Almama Günü’nde yapılan veya yapılabilecek etkinliklerden bazıları şöyle:


Bütün gün evden hiç çıkmamak, pijamalarla kitap okumak

Yemeğinizi, oyuncağınızı, giysinizi kendi ellerinizle yapmak

Taşıt kullanmamak; kendinizi daha da zorlamak istiyorsanız elektrikli alet kullanmamak

Doğada yürüyüş yapmak

İhtiyacı olanlar için yardım organize etmek; bağış yapmak

Kredi kartı kesmek

Boş alışveriş arabalarıyla mağaza dolaşmak

Oturma eylemleri

Cebinde bol parası olmayanlar için güzel bir gün...


Matematik sevenler ve de matematik sevmeyenler ... Bakın bir de böyle bir gün varmış... Pi Sayısı Günü, ünlü matematik sabiti π sayısının anısına özel kabul edilmiştir ve her yıl 14 Mart tarihinin saat 1.59 itibarıyla kutlanmaktadır. Bunun sebebi ise Amerikan tarih formatında bu günün 3.14'ün 1.59 olarak geçmesi ve bunun pi sayısının en yaygın kullanımını anımsatmasıdır.


Böyle bir günü de mutlaka duymamışsınızdır Alavere Dalavere Günü... İngilizcesi de aynen şöyle Alavere Dalavere Günü (Smoke and Mirrors Day) O gün içinde alavere dalavere yaptınız yaptınız, başka bir gün yasak ona göre... Her sene 29 martta kutlanırmış...


Sıkı durun sıkı şairler bu gelen gün de tam size göre... Cepte Şiir Taşıma Günü (Poem in Your Pocket Day) Yani o gün eğer ki bir polis ya da jandarma çevirmesine denk geldiniz ve de cebinizde şiir çıkmadı, ne Orhan Veli'den ne Nazım'dan, ne Oktay Rıfat'dan, ne de Pablo Neruda'dan, yandığınızın resmidir... Ezberinizde de şiir yoksa bir iki tane, o zaman iki kere yandınız... Tarihini de söyleyelim her sene 26 Nisan da kutlanırmış...


İşten Erken Çıkma Günü (Leave the Office Early Day) Bu da tembeller için birebir günlerden. Çalışmayı sevmiyorsanız 2 Haziran sizi bekliyor işte o gün İşten Erken Çıkma Günü, şefiniz ya da müdürünüz ''Hoop hemşerim nereye böyle erkenden?'' dediği zaman ''Bilader sen bilmiyor musun bu gün işten erken çıkma günü.'' deyip yanağından da bir makas alıp çıkabilirsiniz, ancak sonrasında da müdürünüz, bir kaç gün sonra size ''Bu gün işten erken çıkanları işten çıkarma günü.'' deyip sizi kapı önüne de koyabilir, benden söylemesi... Siz yine de dikkat edin derim...


Aynada Kendine İltifat Etme Günü (Compliment Your Mirror Day) Siz yapar mısınız, yapmaz mısınız ben bilmem ama, ben her sabah hem evden çıkmadan, hem de asansöre binince ayna da  kendim le merhabalaşır, selamlaşırım. Güzel oluyor, siz de deneyin billahi... 3 Temmuz günü de kutlamayı unutmayın bu özel ve güzel günü... Sabah seni seviyorum, diyorum ayna da ki suretime, inanın o da bana aynısını söylüyor, hem de hiç şaşırmadan...

( Ne İlginç Günler Var Dünyada Bir Bilseniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.