Hacivat Karagöz İftar da-2-


Ramazan Özel: Hacivat Ve Karagöz Kimdir? | ÖzçekimRamazan Özel: Hacivat Ve Karagöz Kimdir? | Özçekim


İftar topu atılınca orucu açmaya başladılar. Karagöz alelacele atıştırmaya başlayınca Hacivat dayanmayarak.

-Karagözüm yavaş ye boğulacaksın önünde alan kimse yok!

Karagöz ağzındaki lokmalar sebebiyle boğulurcasına anlaşılmaz bir şekilde homurdandı.

-Tamam, konuşma, lokmaların bitince konuşursun. Az önce bana ders vermeye kalkan sen Mektebül hayatta, yemek sofra abadını almayı unutmuşsun. İnsan az edepli olur küçük lokmalarla yemeğini yer.

-Ben Mektebül hayatta okudum ve mezun oldum.

-Sen Mektebül hayatın arka kapısından çıkmışsın hatta kaçmışsın.

-Sen nereden bilirsin ki?

-Ben Mektebül şahaneyi gönül babında bakışanları bitirdim mezun oldum en iyi dereceden.

-Tamam, seninle şimdi tartışmaya giremem, karnım çok doydu şiştim…

-Haydi, atışalım, dersini vereyim senin.

 

İki cümlenden birisi kargaşa telaş getirir

Sanma böyle şaka ile gönlüme neşe getirir

Kıçına tekme atmak gerek dostumsun

Her iki yanağında tokat atmak gerekir

 

-Vay demek ki şimdi böyle oldu. Al sana o zaman

 

Oflamış puflamış durumdasın patlayacaksın

Neden bu kadar sinirlisin sinirini aldıracaksın

Bu sinir seni alır götürür mezara anlayacaksın

Tüm sinirlerini almak gerekir yoksa yıkacaksın

 

-Peki, al o zaman.


Karnına ağrı girmiş gibi kıvranırsın

Kıvranmana gerek yok hep sancılanırsın

Bu yiğit susar mı karşına ne sanıyorsun

Bir daha edepsizlik yapma sakın seni yıkarım

 

-İstersen birde sabunla kese yap tertemiz olurum.

-Yıkmadık perdeyi eylemedik viran, Ramazanınız mübarek olsun her an, sürçü lisan ettik ise af ola mutluluklar hep sizinle ola.

Mehmet Aluç

 

 

 

 

 

 

 

 


( Hacivat Karagöz İftar Da -2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 12.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.