YUNUS EMRE’NİN MEZARI TESCİL OLMAYI BEKLİYOR

          Yunus Emre’nin mezarının nerde olduğu tam olarak bilinmemekle ve 13 ayrı yerde olduğu rivayet edilmekle beraber Yunus Emre’nin gerçek mezarı Konya ili, Doğanhisar ilçesi, Koçaş Kasabası'nda kendi adını taşıyan Yunus Emre Camii avlusunda, köy meydanındaki hocası Taptuk Emre’nin mezarına yaklaşık 150 metre mesafededir. Doğanhisar’a 7 km. Akşehir’e 18 km. Konya’ya 115 km. Konya-Akşehir yoluna 4 km mesafededir.

         Mezar taşındaki son harekenin zamanla tahrip olması nedeniyle mezarı tescillenememekte, ismi mezar taşındaki tahribattan dolayı Yunus Emir okunmakta, harekelerden doğum tarihi ve vefat ettiği tarih okunmaktadır.

           Saç telinden delil bulup suçluyu mahkûm eden, kök hücreden canlı kopyalayan, dinozorun fosilinden altı milyon yıl öncesinin tarihini yazan insanlık, bir harekenin tahrip edilmesinden dolayı Yunus Emre’nin mezarını tespit etmekte aciz kalmıştır. Sadece mezarı değildir delil olan, camisi ve hocasının mezarı da delildir aklı olana. Ve gönlü olana gönlünün gözü delildir.

( Yunus Emre’nin Mezarı Tescil Olmayı Bekliyor başlıklı yazı doludesti tarafından 16.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.