Can içre şu beyhude cânımdan bir nebze olsun felâh bulmak istirem , 

Ederse divanında lebb-i rûz-i gâr'ı fenâhı olmak istirem . 

Kandiller yana yana , ol nâr'ın tufanında galeyân'a ermek istirem , 

Safây-ı âlem içün alemdâr-ı kutb-u lokmanı görmek istirem . 

Tabib , bak şu pervâz-ı fes'ime zira kendimi hayli sıhhatli bilmek istirem , 

Cüdâ ederse beni bu sıhhatten Hüdâ , vuslat ân'ı ilâ ecelle muteber kalmak istirem . 

Etme yâr , seyr-i cemâlinden içre beni ırâk , zira her ân ki dahl'in içre durmak istirem , 

Şehr-i âf-ü şerafet üzre cemâlin'in füyûzâtına bir an dahi vuslat istirem . 

Sensiz turâb'ın âb-ı kevserine hayat nâ - hûş olur , zira muhabbet'i üveys'i ağyârından yârı temâşâ etmek istirem , 

Meil ettim diye ağyârın'a kim , bi - bekâ hubbetinden şevk-i mukadder rücây'ı derdest etmek istirem . 

Fecr-i şecaatinden mel'ûn tüğyânı bir ân dahi nefess üzre urban ilâ boğmak istirem , 

Dokuz boğum üç fırka hayât'ı ki baştan sona kader deyüp şu fani mehâlden ferâğat etmek istirem . 

Ol cümle sinemde yaman kalsın bu devrân'ı sahâ zirâ ben tabib-i revh içün taht'ı bahtiyâr'ı vermek istirem , 

Cümle cihanda bir nefess sen ol diye , cümle cihânı sen diye yakmak istirem ! 

Felek felek benim bu namzetten gayr-ı kelâm'ım hem - civânım sen ol istirem , 

Sensiz bir âleme , ne sultan ne tuğyan istirem ! 

Can içre şu beyhude cânımdan , küll-ü ervâh-ı mizandan seni istirem .

( Can İçre Şu Beyhude Canımdan başlıklı yazı DervişBaba* tarafından 15.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.