Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 19.06.2021
Okunma Sayısı : 1173
Yorum Sayısı : 1
leş kavgasının tarafı olmayalım

Bilge bir zat talebeleriyle, tefekkür amacıyla ormanlık bir alanda gezmektedirler. Yol üzerinde uyuyan masum iki köpek görürler.
 Talebelerinden biri ustasına duygularını açar heyecanla: "ne sevimli yaratıklar, ne kadar masum ve uyum içindeler değil mi" der.
Usta ise tebessüm ederek yorumlar: "hiçbir şey anlık olarak görüldüğü gibi değildir. Önü ve arkası vardır.
Şartlar değişince; görüntü de değişir, sonuç da" der.
"Önlerine bir tane kemik at da seyreyle gürültüyü, bakalım bu masumluk devam edecek mi' diyerek dersini tamamlar.
     Evet biz insanız, beklenti, duygu, gözlem, yorum ve yargılarımız hayvanlarla denk tutulamaz elbette.
Fakat dönem dönem rant paylaşımında ihtilaflar çıkınca; kemik ve leş kavgalarının insan ırkında da gündemi meşgul etmesi, bizi yolumuzdan alıkoymasa da, yüreğimizi yaralıyor.
Görgüsüz, cahil, bencil, ama varlıklı, odunsu genlerden mamul canlılar, gezegeni işgal etme yolunda hızla ilerliyorlar. Donanım ve müktesebatları ise göz boyama, kuru gürültü ve inanç edebiyatından öte gidemiyor.
Ne yapalım! Alan memnun, satan memnun, onaylayan memnunsa, bize de itiraz ederek, karşı oy yazısı yazmak düşüyor.
Samsun, 18.06.2021
Ali Rıza Malkoç
( Leş Kavgasının Tarafı Olmayalım başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 19.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.