Dikiş Tutmayan Bunca Kırgın Yaşanmamışlıkları Dikmek Çok Zor!

 My Lost Atlantis adlı kullanıcının Sükut - u HAYAL panosundaki Pin | Özlü  sözler, Güzel söz, Alıntılar

Oh ne ala her şey güzel olmuş diye bir hayalim olsa da, dünya da, bunca kendini sadece kendini sevmiş bencillerle kendini bilmezlerle darmadağınık olmuşken, ben değil bizlerin, bir adım atarak bencillere engel olamadığımızdan ya da yetkimiz olmadığından sadece söylemlerle bu karışık dünyada yaşamak zorunda olduğumu bilmem, yüreğimin bunca sıkıntıları alamayarak patlamak üzere olmasına rağmen, yamamak için aşkı buldum ve onunla sabırla tahammül ederek dikiyorum tıpkı aşık Seyrani’nin dediği gibi…

Eski Libas Gibi Aşık’ın Gönlü
Söküldükten Sonra Dikilmez İmiş
Güzel Sever İsen Gerdanı Benli
Her Güzelin Kahrı Çekilmez İmiş

Sevdiğim Değildin Böylece Ezel
Askınım Bağına Düşürdün Gazel
İbrişimden Nazik Saydığım Güzel
Meğer Pulat Gibi Bükülmez İmiş

Seyrani'nin Gözü Gamla Yaş İmiş
Aşk-ü Sevda Cümle Derde Baş İmiş
Ben Bağrını Toprak Sandım Taş İmiş
Meğer Taşa Tohum Ekilmez İmiş

 

Ne kadar güzel ve doğru demiş, meğer taşa tohum dikilmezmiş, gönüller taş olduktan sonra! Yalpalayarak dünyada yürüsem de/yürüsek te yürümek zorunda olduğumuz hayatın ömrün bir yolu var, matemi yaşamak yerine, az içine bir parça bir nebze azıcık ferahlatan huzurlu anlar ekleyerek yaşamak zorundayız buda bizim imtihanımız ve onlarında imtihanı. Bir paravan arkasında yaşayarak yüzümüze gülenlerin, paravan arkasında nefreti toplayarak gece uyurken ya da gözümüzün içine baka baka ortaya sermeleri, buyurun diyerek dünyamızı alt üst etmelerine engel olamasak ta, içimizde nefretlerini kabul edilemez olduğunu söyledikçe, yüzlerine haykırmadıkça bu böyle devam edecek!

 

Olumsuzluklara tekme savurmak varken, beklemek işte böylesine acı ve ıstırap verici olunca, gönlümüzü dikecek aşk ve sabırın olması bir nebze ferahlatsa da diyorum ki, beklemek mi gerekir az daha? Yoksa beklemek hep böyle zulümle mi devam edecek? Vakti gelmedi mi tekme savurmak yüzlerine karşı haykırmak? Kararsızım! Yere düşen hayallerimiz geleceğimizi yollarda toplayarak bir araya kırılmış olarak toplayarak eklemek, dikmek belki zaman içinde eski halini canlılığını koruyacağına inanmış ve Rabbimde umudum bitmez olduğu inancımla bekliyorum/bekliyoruz! Hamur mayalanmayınca, güzel pişmez tadı olmaz olsa gerek diyorum, söylerken kendimi sizlerle sevgiyle yoğrulmuş yüreğimle beraberce fırında pişerken pişmeyi bekliyorum…

Bu dert yanmaktan öte ,yaşanılan haksızlıklar karşısında olanların feryadını duyarak yüreğimin parçalanmasıdır, kendini bilmezlerin insan hayatına pranga vurarak kölesiymiş gibi davranan sefillerin yaptıkları zulmü görünce çatlıyorum parçalanırken dikiyorum gönlümü aşkla sabırla…Mesela evlenmekte helal boşanmakta helal şimdi sen boşanırken hayır benim malımsın diyerek karşındaki eşini kölen gibi görür, ona yaşama hakkını vermezsen bu ne insanlığa sığar ne de vicdana, asacaksın böylesi insanları yolun ortasında veya ömür boyu hapis karanlık tek başına bir hücrede…

Racon kesmekte nedir? O eşindi dün, bugün nasıl olurda düşmanınmış gibi davranabilirsin şerefsizzzzz…Bunca olumsuzluklara rağmen bir gülümseme bulmanın peşin değil miyiz? Ah yine yüreğim şişti patlayacak gibi! Kendi ellerimle dokunamıyorum/dokunamıyoruz gönüllere yazmak dokunma iken kifayetsiz kalıyor, iki üç kişi bizim dışımızda olandan başka okuyan yok, bu nefret dolu insanların da okuyası yok o zaman boşa mı yazmış oldum bilemiyorum! Anlayamıyorum! Ses çıkarmadan çıt çıkarmadan seyirci kalmak, en büyük zulüm çekiyorum bu zulmü dokunamadan engel olamadan! Dikiş tutmayan bunca yaşanmamışlıkları dikmek çok zor!

 

İman gücümle yaşarken, eksik olan bendeki imanımın beni /bizi güçlü kılmayan sebepleri o kadar çok ki, hangisini sayayım? Yoksa imandaki güç, böylesi düzensizliği olumsuzluğu zulmü bir anda bitirtmeye muktedir iken, bizlerde ki eksik olanı bulamadan buna gücümüzde yetmeyecek, beklemek kaderimiz desem olacak mı olmayacak mı doğru mu yanlış mı biliyorum onu da bilemiyorum, sabırla bekliyor ve uzaktan seyir etmenin sancısıyla yaşıyorum/yaşıyoruz vesselam, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç


( Dikiş Tutmayan Bunca Kırgın Yaşanmamışlıkları Dikmek Çok Zor başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.