Anlamış değilim, hem de hiç, bu kaçıncı duyuşum sitelerden" çalıntı şiir tespit edildi, üyenin onayı alındı" diye, dayanamadım bu defa yazmak ve sizlerle paylaşmak istedim düşüncelerimi.

Kendilerine has olmayan duyguları nasıl ben hissettim, ben yazdım diye sergilerler. Ne gerek var ki? İllaki şiir yazacak insan, diye bir şey yok. Varsa o yetenek yazarsın, yoksa git kardeşim gazete oku.. Dolaş parklarda.. Biraz acı çek, biraz da aşık ol.. Gece aya bak, yıldızlarla oynaş, gecenin en karasında.. Gündüzleri güneşten yanık sevdalar topla, hatta kırlara çık, şimdi vakit bahar, çimenleri kokla, papatya topla, fidan ek... Dost diye sevdiğimiz, kedileri- köpekleri okşa, kuşlar için su koy balkonuna... Gurubu seyret, bir deniz kenarında.. Vapura bin, sen de coş dalgalarla... Dilencilere gülümse, bir kaç kuruş koy mendillerine... Bir çocuk gördüğünde uzat elini, minicik ellerini al o kocaman avuçlarına, sıcaklığını hisset, sen de o an dön çocukluğuna, o minicik ellerde, boncuk boncuk gözlerde sen de çocukluğunu yaşa onunla.. Bir yaşlının elinden tut, uzanın bir parka, asırlık bir çınarın altında, oturun birlikte bir bankta, dinle, neler sığdırmış üç günlük yaşamına.. Sahilde yürü, uç martılarla.. Minik serçelere, güvercinlere ekmek ufala ya da buğay serp meydanlara, seyreyle nasıl da kapacaklar gagalarıyla.... İşte anla... Belki yüreğinde bir şeyler kıpırdanır, yağan Nisan yağmurlarıyla, az kaldı bak Nisan’a, bahar yeniden doğuştur, uyanıştır doğada.. İnanıyorum, senin de yüreğinde uyanacak, kocaman bir dev soracak sana "dile benden, ne dilersen" sende bir kalem bir kağıt dile ve "bana bir şiir yazdır, en hasından olsun, okuyanlar kendini bulsun" de.... Bak göreceksin, o dev hep olacak seninle, hep emrine amade ....

Nimeti hak etmek gerek arkadaşım, başkalarının aşkıyla, derdiyle hallenmek de ne diye.. Ekmek çalanı duydum, baklava da, para çalanı da, gönül hırsızını da duydum, ama ilk kez duyuyorum başkalarının duygularını çalanı, sende olmayan duygular senin ne işine yarar ki? Anlamadım! Bu işlerde,yani gönülde duygu, varsa vardır, yoksa da yoktur, illa şair kılığına bürünmek gerekmez ki yaşamda. Şairlik bir giysi değil, emanet alamazsın, şairlik bir meslek değil, para kazanmazsın, şairlik saygı duyulmak için kullanılacak bir ünvan değil, başkasının şiiriyle saygınlık kazanamazsın, şairlik alkış toplamak için seçilmiş politik bir kulvar değil, başbakan olamazsın....

Şairlik; garipliktir, biçare duygularının esiri olmaktır, gönlünde yaşamaktır zamanları, es geçmeden bütün olanları, durup düşünerek yargılamaktır, çözüm aramaktır kendince, içinden çıkamayınca duygu deryasının, yüreğindeki süzgeçten geçirip, damıtır, arındırır, aklını ve vicdanını da işin içine katıp harmanlar, dayanamayıp üstüne üstlük de taşırır öz sularını.... Dünyayı, gönülleri sular.... Kuruyan iklimlere, yağmur olur yağar... Yıldız olur parlar, kimi zaman ışık olup akar yeryüzüne... Mehtap olur denizle oynaşır, serin suları öper en sıcak buseleriyle... Kar olur yağar, döne döne... Dağ olur yücelir, semayı selamlar... Kardelen olur, karı sıcaklığınla yakar.... Çöl olur, serap arar.. Fırtına olur eser, savurur önüne geleni.. Şefkat olur kucaklar, bütün garipleri.. Aşk olur, dalar zamanlara, bulur sevgiliyi... Sevgi olur, sarar dünyayı ipeksi kuşağıyla... Kıtmir olur, yanaşır Yaradana... Gün gelir, hassas olur , küser bütün kainata... Çeker gider duygularını, umutlarını da alır yanına... Arar, özlediği ne varsa, bambaşka bir dünyada yakar gönlünün ateşini... Savurur alevlerini, tüm dünyaya... Yakar ölümü, ölümsüzlüğe uzanır bütün yoğunluğuyla....



Sevgilerimle


* * *
( Şiirler Çalınır Mı? başlıklı yazı Güler Öz tarafından 10.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.